Annons

Låsa utan larm

1
Undrar om man kan låsa bilen utan att aktivera larmet? Då jag ofta har hundar i buren och lämnar bakluckan öppen... Min bror hade på sin bil en gång i tiden att om han låste med nyckeln så aktiverades inte larmet, undrar om det är samma sak på Kian? :)
Cee´d SW -16 1,6 CRDI DCT GT-LINE, Dark Gun Metal
Annons

Re: Låsa utan larm

2
Inte för att jag ger dig något svar på din fråga! Men kan du låsa bilen med luckan öppen ens? Min 2010 går inte att låsa om där är någon dörr öppen eller bakluckan! bara om man har allt stäng och låser för att sedan trycka på baklucke knappen för att öppna just bara luckan?!

Men du får gå ut och prova dig fram! Är nog bästa sättet! :thumbup:
Volvo V60 R-Design D5 ICE White

Kör försiktigt där ute o ge fan i våra vajerräcken ;)

Re: Låsa utan larm

3
Japp, kan låsa med luckan öppen, ibland har jag den öppen och ibland med vädringskrok. Men inga problem att låsa bilen med bakluckan öppen :)

Jag har låst bilen flera gånger med hjälpt att knapparna på nyckeln och inget larm har gått igång, men en gång gick den igång och tur nog så var jag nära och kunde stänga av det direkt. Jobbigt för hundarna att lyssna på det :(
Cee´d SW -16 1,6 CRDI DCT GT-LINE, Dark Gun Metal

Re: Låsa utan larm

4
Tjena.

Nu är jag inte ceed ägare, men det borde funka att låsa utan att larma. Detta för att bilen skall kunna åka färja etc. Jag skulle fråga på verkstaden om du inte orkar läsa kompendiet till handbok. På andra bilar jag haft får man trycka in en knapp och sedan gå ur och låsa. Då har bilen blivit låst men inte larmad.

Lycka till!

Re: Låsa utan larm

5
Triangli skrev:Tjena.

Nu är jag inte ceed ägare, men det borde funka att låsa utan att larma. Detta för att bilen skall kunna åka färja etc. Jag skulle fråga på verkstaden om du inte orkar läsa kompendiet till handbok. På andra bilar jag haft får man trycka in en knapp och sedan gå ur och låsa. Då har bilen blivit låst men inte larmad.

Lycka till!
Det finns ingen tiltsensor i orginallarmet så därför behövs det ingen avstängning.

Orginallarmet är så simpelt så att det inte ens är godkänt av stöldskyddsföreningen.
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013

Re: Låsa utan larm

6
DavidB skrev:
Triangli skrev:Tjena.

Nu är jag inte ceed ägare, men det borde funka att låsa utan att larma. Detta för att bilen skall kunna åka färja etc. Jag skulle fråga på verkstaden om du inte orkar läsa kompendiet till handbok. På andra bilar jag haft får man trycka in en knapp och sedan gå ur och låsa. Då har bilen blivit låst men inte larmad.

Lycka till!
Det finns ingen tiltsensor i orginallarmet så därför behövs det ingen avstängning.

Orginallarmet är så simpelt så att det inte ens är godkänt av stöldskyddsföreningen.
Cee´d SW -16 1,6 CRDI DCT GT-LINE, Dark Gun Metal

Låsa utan larm

8
Alla larm som inte är godkända hjälper ju inte ett skit om det blir inbrott, ett godkänt larm brukar medföra självrisk lättnader och dyligt. Och jo om larmet inte ens har tiltsensor 2014 då är det simpelt! Och bara för att VAG gör något behöver ju inte det betyda att det är bra heller ;D
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013

Re: Låsa utan larm

10
peddap skrev:Ne, men det jag menar är ju att tex VAG har väl inte fler inbrott än andra märken. . Eller fler problem med sina larm?
Håller med, men ett larm som ej är godkänt kan man ju liksom vara utan från första början då inga larm i världen och andra stöldskydds system också för den delen hindrar den som verkligen vill och kan göra inbrott eller stjäla bilen.

Poängen för oss är ju då att vi skall ha godkända prylar i bilarna som gör det lättare ekonomiskt om oturen skulle vara framme, alltså det handlar enbart om försäkringen i detta fallet.

Nu har vi ju turen att vi inte har direkt attraktiva bilar att sno bla xenonlampor och airbags ifrån, värre dock för alla BMW ägare där ute :mrgreen:
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"