Har fått en lättare smäll på min via kia ceeed ( höger fram ) och lacken har repats ( se länken för bild nedan ) ;
https://imageshack.us/scaled/large/541/ ... 090550.jpg
Jag letar efter en enkel och snabb lösning för att täcka över detta relativt snyggt. Jag vet att Toyota säljer en vit färg pensel ( fär+lack) . Skulle detta även fungera på den via Kia Ceed lacken ?
Mycket tacksam för hjälp, bilen är ett år gammal så väldigt störigt.
Annons
Re: Repa i lacken
2Det där är en alldeles för stor skada för att kunna fixa snyggt med bättrings färg (finns att köpa hos KIA med)
Har det gått igenom lacken? Om inte så är det bara att polera bort märkena.
Har det gått igenom lacken? Om inte så är det bara att polera bort märkena.
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013
3Misstänker också att det är för stor skada för att fixa med bättringsfärg.. Visste dock inte att KIA hade det , har inte sett det på serviceställena i Malmö.
Verkar ha gått igenom lacken, får väl testa med en polerduk och se vad som går bort. Måste det lackas om annars ? Inget jag har råd med just nu så då får det dröja
Verkar ha gått igenom lacken, får väl testa med en polerduk och se vad som går bort. Måste det lackas om annars ? Inget jag har råd med just nu så då får det dröja
KIA Cee´d 1,6 CRDi SW Komfort 2012
4Tyvärr så kan det bli omlack då om det gått igenom, vart du påkörd eller gjorde du skadan själv?
Du kan ju prata med någon lackerare och kanske få en omlack för billiga pengar
Du kan ju prata med någon lackerare och kanske få en omlack för billiga pengar
5Ser nu att det enbart gått igenom lacken på vissa repor, dock de största tyvärr.
När man använder polerduk, har man något bilshampoo då eller kör man torrt ? Ser att Biltema har bättringsfärger för KIA ;
http://www.biltema.se/sv/Kundservice/Fa ... sfarg-KIA/
Vilken färgkod gäller för Vit KIA Ceed 2012 modell ?
Tack!
När man använder polerduk, har man något bilshampoo då eller kör man torrt ? Ser att Biltema har bättringsfärger för KIA ;
http://www.biltema.se/sv/Kundservice/Fa ... sfarg-KIA/
Vilken färgkod gäller för Vit KIA Ceed 2012 modell ?
Tack!
6Köp ett polermedel istället går nog mycket lättare, för färgkod är det nog bättre att kolla med KIA, köpte lackstift till min bil kostade knappt en hundring.
7Tack David! Tänkte beställa ett kit från lackstift.se och se hur det blir.
Börjar som sagt med att polera och se vad som går bort. Dessvärre är det självförvållat, tror dock att självrisken hade blivit dyrare än en ny-lackering
Börjar som sagt med att polera och se vad som går bort. Dessvärre är det självförvållat, tror dock att självrisken hade blivit dyrare än en ny-lackering
8Jag beställde från The Scratch Doctor. 180 kr med 20 applikatorer, färg som är blandad för min bil och 2-komponents klarlack.petter84 skrev:Tack David! Tänkte beställa ett kit från lackstift.se och se hur det blir.
Detta är din färg: http://www.thescratchdoctor.co.uk/kia-t ... -paint-WD/
Tvätta bilen ordentligt och åk till några rekondfirmor och fråga vad de vill ha för att polera skadan. Det som är igenom lacken går ju inte att göra något åt, men det är garanterat en hel del skav som går att polera bort.
Pilla INTE själv om du inte är händig eller vet vad du gör, oftast blir det bara värre. Lack är ömtålig och går du på med fel grejer riskerar du bara att göra allt ännu värre.
[color=#413839][size=85]nu: Cee'd SW -11 128 hkr Komfort Piston Grey
då: pro_cee'd -08 140 hkr Sport Cassa White[/size][/color]
då: pro_cee'd -08 140 hkr Sport Cassa White[/size][/color]