Den hade rullat 2200 mil,
När jag hämtade ut bilen och fick se den i normalt ljust så upptäckte jag en hel del stenskott på motorhuven och det va tydligen så var det helt normalt vid 2000 mil enligt åf!
Den 1 feb lämnade jag in bilen på service och felsägning av bakrutespolning. Hämtar ut bilen och får svaret:
Din bil har varit smälld och Upplands motor har repat bile , du får åka tillbaka till dom för att dom har inte gjort ett bra jobb då det fattas rostskydd samt att slangen till spolningen var sönder klämd!!
Går in till ÅF smått irriterad då man känner sig lurad. Skulle aldrig köpa en bil för 159 lax som varit smälld, dom menar på att alla garantier gäller iaf. (Bilen rullat snart 2 vintrar utan rätt rostskydd)
Jag känner som så att en bil med självbärande kaross är försvagad efter en kollision och är absolut inget jag vill att mina barn ska sitta i ett flertal år. Har han rätt ang att rostskyddet gäller? (Han lovade att alla garantier skulle gälla vid köpet)
Hade ett snabbt samtal med hans chef och fick svaret: men inom tre år så har jag ju ringt o sålt en ny bil till dig så rost behöver du ju inte oroa dig för!!! Känner mig blåst och vill helst lämna tillbaka skiten och köpa en helt ny ceed/sportage
Med vänlig hälsning, Nicklas