Annons

Frostiga fönster bak

1
Är det fler än vi som upplever att rutorna på bakdörrarna blir väldigt isiga när temperaturen ligger på ett par minusgrader (gäller även om luften är torr)? Vi är 5 i bilen men det ska funka ändå tycker jag. Barnen set knappt ut. Enda lösningen verkar vara full fläkt men det är ju halvkul att köra så i 30 mil, med uttorkade ögon som följd. Har jag missat något?
Annons

Re: Frostiga fönster bak

4
Niklas skrev:Har du ACn igång?
Japp, ac igång! Blir så i alla fall. Är man tre i bilen är det inga större problem har jag märkt, men när vi var fem i bilen var det stört omöjligt att få bort isen från bakrutorna, blev tom värre efter en stund. På förra bilen hade vi utblås vid bakrutorna, något för Kia att tänka på nästa gång...

6
hej
du kan kanske prova att rengöra rutorna noga med fönster puts, eller finns t.o.m riktiga medel för bilrutor.

när du har haft på ac hela sommarn och rengör dem till vinter så brukar det komma en massa skit på pappret.
verkar komma mera när man har ac, samt så kommer det också mycket fett på rutorna.

prova rengöra först alla rutor inifrån så kanske det blir bättre.

värt att prova. gör det själv varje vår och höst.
Audi A4 Avant -08 diesel 2.0l
Kia Ceéd CRDi SW 2.0l -08 -såld

7
dell-net skrev:hej
du kan kanske prova att rengöra rutorna noga med fönster puts, eller finns t.o.m riktiga medel för bilrutor.

när du har haft på ac hela sommarn och rengör dem till vinter så brukar det komma en massa skit på pappret.
verkar komma mera när man har ac, samt så kommer det också mycket fett på rutorna.

prova rengöra först alla rutor inifrån så kanske det blir bättre.

värt att prova. gör det själv varje vår och höst.
Bilen var helt ny (och ren) så tror inte det beror på det. Problemet fortsätter, den verkar inte klara att frosta bakfönstren med 5 personer i bilen helt enkelt, annat än att man får åka med full fläkt. :/