Annons

Kia Pro ceed - Frågor och funderingar

1
Hej
Mitt första inlägg här och hoppas att det ska bli fler ;) Det är så att jag är i köpar svängen av ny pendlar bil och tänkte då köpa mig en pro Ceed 2,0 CRDi - 08.
Finns det några saker man ska tänka på med denna bilen?
Lästa nyss att det är någon ceed som har Cigguttag i bagage utrymmet, har denna det?
Om man skulle byta stereo förlorar man garantin då på om något skulle gå sönder på bilen?
Finns det någonstans som man kan läsa vad som finns i denna modell mer utförligt?

Har ni några åsikter på denna bilen som ni vet är klassiska problem?

Lade tråden här då jag tycker den passa bättre än i problem tråden även i fall den kan verka lite så :P

Mvh Davva
Annons

Re: Kia Pro ceed - Frågor och funderingar

2
Davva89 skrev:Hej
Mitt första inlägg här och hoppas att det ska bli fler ;) Det är så att jag är i köpar svängen av ny pendlar bil och tänkte då köpa mig en pro Ceed 2,0 CRDi - 08.
Lästa nyss att det är någon ceed som har Cigguttag i bagage utrymmet, har denna det?
Om man skulle byta stereo förlorar man garantin då på om något skulle gå sönder på bilen?
Finns det någonstans som man kan läsa vad som finns i denna modell mer utförligt?

Lade tråden här då jag tycker den passa bättre än i problem tråden även i fall den kan verka lite så :P

Mvh Davva
Några frågor kan jag svara på.

Kolla efter rost. Bytte bort min -08 i februari -11 och då hade det börjat komma rostbubblor på bakluckan - trots att jag tvättade bilen regelbundet.
Kolla så den är servad ordentligt på KIA-verkstad inom intervallet. 1 år och 2000 mil har jag för mig det var på den - annars gäller inte den 7-åriga garantin.
Annars är det väl det vanliga. Jag gillade min Pro_Cee'd, riktigt skoj bil.

Byter du stereo så har du förverkat garantin på stereon iaf.
[color=#413839][size=85]nu: Cee'd SW -11 128 hkr Komfort Piston Grey
då: pro_cee'd -08 140 hkr Sport Cassa White[/size][/color]

3
Grief skrev:
Davva89 skrev:Hej

Mvh Davva
Några frågor kan jag svara på.

Kolla efter rost. Bytte bort min -08 i februari -11 och då hade det börjat komma rostbubblor på bakluckan - trots att jag tvättade bilen regelbundet.
Kolla så den är servad ordentligt på KIA-verkstad inom intervallet. 1 år och 2000 mil har jag för mig det var på den - annars gäller inte den 7-åriga garantin.
Annars är det väl det vanliga. Jag gillade min Pro_Cee'd, riktigt skoj bil.

Byter du stereo så har du förverkat garantin på stereon iaf.
Då kanske du vet om det finns något cigguttag i bagaget? :)

Tack för svaren :)

Sv: Kia Pro ceed - Frågor och funderingar

7
Doktornkankomma skrev:I min 2010:a finns inget 12V-uttag i bagageutrymmet. Men det torde vara enkelt att montera ett. I höger hjulhus bak går kabelstammen.

Varför köpa en högskattad -08a? Du kan köpa min skattebefriade -10a. Endast 1200 mil.
Kanske för att han vill ha en bil med en passande motor? :)

Pro_Cee'd efter -08 har ju den otroligt sportiga och roliga motorn på 1.6 liter..

8
Jag har kört både hög och lågskattad Ceed. Ingen skillnad skulle jag vilja påstå.

Jag kommer förmodligen sälja och köpa en BMW M135i. Däri finns lite mer pulver... Men jag har inte ens tagit bilder på Pro_ceeden än. Den är i färg Piston Grey, med original drag. Original 17-tummare med sommardäck och vinterhjul på lm-fälg medföljer. Servad och med 5 års nybilsgaranti kvar. Tygmattor och gummimattor.

Kärran är som ny. Passerar snart 1200 mil....
BMW 520d (2013)
Kia Pro_ceed 1.6 CRDi (2010)

Sv: Kia Pro ceed - Frågor och funderingar

9
Doktornkankomma skrev:Jag har kört både hög och lågskattad Ceed. Ingen skillnad skulle jag vilja påstå.

Jag kommer förmodligen sälja och köpa en BMW M135i. Däri finns lite mer pulver... Men jag har inte ens tagit bilder på Pro_ceeden än. Den är i färg Piston Grey, med original drag. Original 17-tummare med sommardäck och vinterhjul på lm-fälg medföljer. Servad och med 5 års nybilsgaranti kvar. Tygmattor och gummimattor.

Kärran är som ny. Passerar snart 1200 mil....
Känner du ingen skillnad på 4 dl, 136 och 115 hkr skulle jag nog inte slösa pengar på en BMW... Dacia gör fina bilar har jag hört :?

Kia Pro ceed - Frågor och funderingar

10
Tror även att pro ceed inte klassar in som miljöbil p.g.a hjulen på 17". Alltså ej skattebefriad i fem år som övriga modeller av Ceed.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic