Annons

Re: Ny ägare av sportage med lite frågor!

21
Cj90 skrev:http://item.mobileweb.ebay.co.uk/viewit ... 0891534201
Jag kan rekomendera dessa.
Jag har själv köpt av dom och monterat själv.
Allt material medföljer och monteringsanvisning från Kia motors.
Det kostade mig ca 3600 kr inkl frakt hem till dörren!

Hur lång tid tar det att montera? Det där är original va? Jag är extremt dålig på att mecka och ha mig, är det svårt att få dit dom? Tack som fan för tipset!
Annons

22
Ja det ska vara orginal.
Enligt papprena ska de ta ca 60 min, men då ska man nog ha skruvat lite innan kanske. För mig tog de kanske 1 timme å 30 min, då hade jag bilen stående på alla däck på en grusplan och kröp under bilen. Har man tillgång att hissa upp bilen går de nog rätt fort. I stora drag kan man säga att man ska: skära bort lite plast, dit med 4 skruvar i färdiga hål och dit med 2 fästen sedan hänga dit steget och skruva fast / sida. :)
-12 Sportage 2,0 crdi awd komfortpkt, Sirius silver, manuell, navigator+back kamera, fast drag, sidesteps.

-01 Sportage.
Bilagor
sidesteps.jpg sidesteps.jpg Visad 3526 gånger 171.92 KiB

24
Cj90 skrev:Ja det ska vara orginal.
Enligt papprena ska de ta ca 60 min, men då ska man nog ha skruvat lite innan kanske. För mig tog de kanske 1 timme å 30 min, då hade jag bilen stående på alla däck på en grusplan och kröp under bilen. Har man tillgång att hissa upp bilen går de nog rätt fort. I stora drag kan man säga att man ska: skära bort lite plast, dit med 4 skruvar i färdiga hål och dit med 2 fästen sedan hänga dit steget och skruva fast / sida. :)
Satan va mycket snyggare det är!
Det där måste jag bara fixa =)

28
Niklas skrev:Bor också norr om. :) Vallentuna.

Behöver inte ha något för att montera så vidare du inte vill betala. Skoj att kunna vara till hjälp.

Bara tullavgift om du köper saker från utanför EU.

Fan va schysst av dig! Ahh skönt så då slipper man det. Men jag kan ju skicka ett PM när jag har fått sidolisterna i slutet på månaden!

Stort tack igen!

29
maccswe skrev:
Niklas skrev:Väldigt trist att det inte finns dvdstöd i navigatorn.
Japp det är riktigt trisst, undra om det går att komma förbi spärren gällande video på den när man kör. Visste du vem jag kunde prata med Niklas gällande sidesteps?
Klart att det går att fixa! Normalt kopplas sladden till en kabel vid handbromsen på nåt sätt men den kan givetvis jordas var som helst! Har en Kenwood-anläggning inkopplad och det funkar klockrent MEN kan inte rekommenderas att man tittar när man kör!!! Så man måste vara lite disciplinerad som förare och det är vi ju allihop, eller hur?
Sportage 1,7 crdi 2015 SE
Drar på somrarna runt på en Knaus Sport 420 QD Husvagn på 1200 kg