Annons
Annons

Re: takspoiler

3
Har varit i samma tankar i dagarna och kollat runt lite.

Bilgruppen i Lund vill ha 4084:- inkl. moms. För lackad och monterad vinge.

Hedin bil i Jönköping vill ha hutlösa 6500:- för vinge lackning och montering och var inte alls intresserade av att andra gjorde det billigare utan de sa att det var det priset som stod i deras bok.

Jag gör som så att jag beställer samma vinge olackad ifrån Danmark och ordnar med lackning och montering själv. Vingen går på då på 1.375,00Dkr eller ca 1860kr inklusive frakt.
http://www.koreanstyling.dk/webshop/pro ... ts_id=6701

Enligt Bilgruppen i Lund är vingen jag beställt och den simonlj8 har samma men det ser väldigt olika ut beroende på vinkel man ser den ifrån.

Angående monteringen så har jag inget bra svar. Återstår att se när jag får vingen :) Den Danska firman jag beställ vingen skrev något på danska om monteringen men varken google translate eller jag lyckades tyda texten möjligen limmas den bara på bilen med något speciallim. Instruktioner skulle iaf följa med i förpackningen.
kia optima sw gt line 2017

4
kastebo skrev: Jag gör som så att jag beställer samma vinge olackad ifrån Danmark och ordnar med lackning och montering själv. Vingen går på då på 1.375,00Dkr eller ca 1860kr inklusive frakt.
http://www.koreanstyling.dk/webshop/pro ... ts_id=6701

Enligt Bilgruppen i Lund är vingen jag beställt och den simonlj8 har samma men det ser väldigt olika ut beroende på vinkel man ser den ifrån.
Japp, exakt så ser min vinge ut, ska ut och fota lite nya bilder så ser man bättre.

Tänk på att antennen på taket blir för lång och tar emot på vingen när man öppnar bakluckan. den fick bytas mot en kortare variant
Kia ceed 2010

5
Angående monteringen fick jag detta av Aldor idag.
Please note:
The installation is quite complicated, because we are using bolts and the trunklid is designed in a very inaccessible way. The only reason for using bolts is, that we wanted to keep the original 3rd brakelight accessible in case it brakes down. So the spoiler must stay removable at any time. We use a bit of glue though, so seal the gaps from rainwater AND to give the mounting some extra strength (glue is stronger and safer than bolts only!).

But to be quite honest, we think that the risk that this LED lamp brakes down is very small. So if you want to save a lot of time, you can choose to only glue the spoiler to the roof and not use any bolts at all. Many dealers do it this way. Please note however, that you must decide this on your own risk.

Best regards,
Arjen Willemsz
Tolkar det som att bäst är att limma den eftersom den sitter bäst och det är enklast. Vill man dock kunna byta ut backljuset måste man har skruvat fast den.Att det lyset skulle gå sönder tror det inte är så troligt då det är en led.

Hade tänkt bifoga pdf:en med installationsinstruktionerna men PDF var tydligen inget godkänt filformat för bifogade filer.
kia optima sw gt line 2017