Är inne på min andra Cee'd nu, då jag inte kunde motstå att byta upp mig till nya Cee'd:n. Körde 6000 i princip felfria mil med min förra -11 crdi eco. Nån gång kunde farthållaren låta bli att sätta hastigheten, och några få gånger låste sig stereon, annars mycket bekvämt ägande. Hade dock två punkteringar på den bilen, på samma däck dessutom, gick iaf plugga båda gångerna. Detta beror ju givetvis inte på Kia men börjar undra om mina Kior förföljs av nån slags däckförbannelse. På nya Kian satt en skruv in i däcket efter 280 mil, även det pluggat nu.
Är absolut nöjd med vad Kia åstadkommit på senaste Cee'd:n. Har en grej som är lite märklig: Om bilen varit körd varm åtminstonne 30min och sedan parkerats, allt från 15min till en arbetsdag, så får den ojämn gång på ca 10-20% gas, mellan 1000 och 2000 rpm. Trycker jag på till 50-60% gas så drar den rent, eller så fort varvet kommer över 2000 rpm. Mycket frustrerande och märkligt. Den beter sig ungefär som att bränslet var på väg att ta slut och detta pågår till efter ca 20-30min körning.
Har fått en tid för detta på min Kia-verkstad, så ska bli intressant att se om den gett några felkoder.
Annons
Re: Cee'd nummer 2
2eftersom jag har samma problem med min 2010a är jag nyfiken på om det hittades några felkoder?
3Tjena Chris_ och varmt välkommen till forumet.
Mvh Morgan_
Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se
4Bilen inne hos verkstan nu på morgonen, så får se vad de hittar. Förmodligen inget, men det kan ju kommit uppdateringar på mjukvaran.
Märkligt nog har den ojämna gången uppkommit mer och mer sällan sen jag bokade tid på verkstan. Hade dock en helt ny upplevelse när jag startade bilen kall en morgon, motorn gick väldigt ryckigt på tomgången och ville inte varva upp, höll på i ca 10 sekunder sen var det borta.
Märkligt nog har den ojämna gången uppkommit mer och mer sällan sen jag bokade tid på verkstan. Hade dock en helt ny upplevelse när jag startade bilen kall en morgon, motorn gick väldigt ryckigt på tomgången och ville inte varva upp, höll på i ca 10 sekunder sen var det borta.
Kia Cee'd Crdi komfort -12 (nya)