Hej alla Kia-ägare
Tänkte ta hjälp av er iom nybilsköp. Jag har varit och tittat runt hos olika handlare och tagit in lite offerter, men tänkte höra om era erfarenheter.
Bilen är en ceed sw premium crdi black pearl,
med dragkrok, motorvärmare + dubbade vinterdäck samt lastrumsmatta.
Jag siktar på att få hem den för 195 tkr. Men bästa offert jag har fått är 199 tkr.
Vad tror ni forummedlemmar?
Med vänlig hälsning,
Annons
Re: Köpa ny ceed sw premium
2kolla blocket brukar vara en bra referens http://www.blocket.se/hela_sverige?q=-l ... md=th&sp=1KARDOX skrev:Hej alla Kia-ägare
Tänkte ta hjälp av er iom nybilsköp. Jag har varit och tittat runt hos olika handlare och tagit in lite offerter, men tänkte höra om era erfarenheter.
Bilen är en ceed sw premium crdi black pearl,
med dragkrok, motorvärmare + dubbade vinterdäck samt lastrumsmatta.
Jag siktar på att få hem den för 195 tkr. Men bästa offert jag har fått är 199 tkr.
Vad tror ni forummedlemmar?
Med vänlig hälsning,
En originalmonterad originalkrok kan kosta över 10 k kr en bagagerumsmatta ca. 700 kr. Däcken har du nog själv en uppfattning om.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
3Personligen så tycker jag att närmare 200.000kr är alldeles för mycket pengar för en modell som slutat tillverkas.
Den nya Ceeden kommer under året och då kommer värdet på nuvarande modell att justeras neråt.
Den nya Ceeden kommer under året och då kommer värdet på nuvarande modell att justeras neråt.
4Jag skulle lätt väntat att köpa tills nya sw modellen kommer i höst!
Kia Cee´d SW 1,6 CRDi automat 2013 : Dark Gun Metal Metallic eberspächer & perma5
Köpa ny ceed sw premium
5Tror ni inte att den nya kommer bli mycket dyrare, enligt säljaren kommer nya sw börja på strax över 220 000 :-
6Säg inte det. Den nya modellen kommer säkert bli avsevärt dyrare, då drabbas inte andrahandsvärdet så hårt.Svampen78 skrev:Personligen så tycker jag att närmare 200.000kr är alldeles för mycket pengar för en modell som slutat tillverkas.
Dessutom, en bil är aldrig så bra som när den slutar tillverkas. En bil är aldrig så dålig som när den är alldeles ny som modell.
7Håller med. När Volvo fasar ut en modell så överlappar den sista året och kallas "Classic". Enda gången då en Volvo är prisvärd.mattiasbredberg skrev:Säg inte det. Den nya modellen kommer säkert bli avsevärt dyrare, då drabbas inte andrahandsvärdet så hårt.Svampen78 skrev:Personligen så tycker jag att närmare 200.000kr är alldeles för mycket pengar för en modell som slutat tillverkas.
Dessutom, en bil är aldrig så bra som när den slutar tillverkas. En bil är aldrig så dålig som när den är alldeles ny som modell.
Jag skulle aldrig köpa en på marknaden otestad modell.
KIA Ceed SW Special edition 2015
8Om det priset stämmer, vilket jag har svårt att tro, så kommer Kia Ceed att rasa i bilförsäljningen. Konkurrenter som Focus och Astra kommer då att vara 20.000kr billigare.KARDOX skrev:Tror ni inte att den nya kommer bli mycket dyrare, enligt säljaren kommer nya sw börja på strax över 220 000 :-
Vem köper en Kia Ceed då?
Köpa ny ceed sw premium
9focus och Astra är dyrare..Svampen78 skrev:Om det priset stämmer, vilket jag har svårt att tro, så kommer Kia Ceed att rasa i bilförsäljningen. Konkurrenter som Focus och Astra kommer då att vara 20.000kr billigare.KARDOX skrev:Tror ni inte att den nya kommer bli mycket dyrare, enligt säljaren kommer nya sw börja på strax över 220 000 :-
Och 7 års nybils garanti och snyggare design tror jag många väljer.
Vit 2012 Kia Sportage 2.0 CRDi AWD Executive + komfort, skinn, navigator, automat, panorama soltak, dragkrok, sidosteg + hasp plåt fram, bak.
10Att tex Focus skulle vara dyrare är en osanning.rickard80 skrev:focus och Astra är dyrare..Svampen78 skrev:Om det priset stämmer, vilket jag har svårt att tro, så kommer Kia Ceed att rasa i bilförsäljningen. Konkurrenter som Focus och Astra kommer då att vara 20.000kr billigare.KARDOX skrev:Tror ni inte att den nya kommer bli mycket dyrare, enligt säljaren kommer nya sw börja på strax över 220 000 :-
Och 7 års nybils garanti och snyggare design tror jag många väljer.
Jag kunde köpa en titaniumutrustad combi med drag metallic och dieselvärmare med tidur för 200.000kr.
Givetvis är 7års garanti bättre än 5, men å andra sidan så är inte Ford och Opel så petiga med servicen som Kia.
Design är något väldigt subjektivt och är därmed mycket svårt att diskutera.
Edit: Jag fick med vinterdäck till Focusen också.