Annons

Allmänna uppkopplingsproblem

1
Hej,

Jag har sedan några månader tillbaka köpt en ev6:a modellår 2022. Jag har återkommande problem med:

- Onlinerutter vid navigering, bilen eget system, har alltid haft den senaste uppdaterade kartan!
- Uppkopplad till Bluetooth, men lyckas inte få bilen att ladda ner samtalslistor och kontakter, allt övrigt fungerar. Har tagit bort parkoppling och återställt minst 20 gånger, har lyckats så ner kontakterna vid ett tillfälle, sedan aldrig mer.
- Kia connect, funkar vid slumpvisa tillfällen, sedan går det 2,3,4 dagar utan att jag får någon kontakt med bilden. Har testat både nya och gamla appen.

För kännedom har jag testat alla typer av felsökning, senaste uppdateringarna på både mobil och bil, återställning genom knapp, säkringar, batteripol och övrigt googlande på problemen.

Till min fråga, är det fler som upplever dessa bekymmer? Och om ni löst det hur gick ni tillväga? Vill också vara tydlig med att jag verkligen gjort alla typer av återställningar både i bilen och mobilen.

Tack för svar ;-)
Annons

Re: Allmänna uppkopplingsproblem

2
Har du provat fabriksåterställa AVN?
Jag såg att du skrev att du provat ALLT, men få känner till den "riktiga" återställningen. Sök på tuben på KIA Dealer Mode.
Korta drag: Setup-menyn version info, volym 7, tryck, 3, tryck, 1 tryck. Kod 2400. Factory reset.
Konfigurera på nytt och prova.

Re: Allmänna uppkopplingsproblem

3
Hej, du har rätt i ditt antagande. Jag känner inte till denna återställning utan har bara kört den som går att nå via skärmens inställningar. Ska testa detta, kan detta göras "utan risk" att systemet eller bilen låser sig eller något sådan konstigt? Jag ska söka efter videon. Tack för hjälpen!