Lyftpunkter?
1Tänkte byta till vinterdäck. Men hittar inga lyftpunkter under bilen för domkraft. Bilar jag haft innan har haft uppenbara lyftpunkter. Nån som kan hjälpa en på traven.
HellboyElvis skrev:Lyft på den markerade delen av tröskeln. Kanten under, där finns små jack som visar var man sätter domkraften. Finns även några sidor i instruktionsboken som beskriver tillvägagångssättet.
Precis vad jag tänkte skriva. Finns ingen domkraft med bilen. Galet att det inte finns vanliga lyftpunkter.Classe skrev:HellboyElvis skrev:Lyft på den markerade delen av tröskeln. Kanten under, där finns små jack som visar var man sätter domkraften. Finns även några sidor i instruktionsboken som beskriver tillvägagångssättet.
Det följer inte med domkraft till bilen numera.
Om man har en liten garagedomkraft hur fixar man så man inte böjer plåtskarven under tröskeln?
Är lyftkuddarna (jackpads) som man köper så mjuka tro att skarven sjunker ner i dom?
Köp inte helt värdelös!Gaspo skrev:Äh jag åkte o köpte en saxdomkraft 129:- ,sådan här på biltema: https://www.biltema.se/bil---mc/verksta ... 2000041821. Dock hade dom bara för 1 ton. Får hoppas den räcker i höjd och vikt?