Annons

ID Taggar i radiodisplayen

1
Håller just nu på att jobba med min musiksamling och ID Taggar.
Stör mig lite på att Kians radiodisplay är så simpel vad gäller att visa
Taggarna. Har man ett stick med mycket MP3 musik så är det svårt att veta exakt vad som spelas
eller när man söker i mapparna. Problemet är att man bara kan se ett begränsat antal tecken i max 2 steg.
Varför har dom inte gjort så att hela taggen(filnamnet) rullar kontinuerligt från början till slut.
Såhär funkar det på de flesta mp3 spelare.
Det är samma om man trycker på infoknappen, man kan bara se första biten av taggen.

Detta problem borde vara enkelt att lösa med en mjukvaruupdatering till stereon,
någon som vet om en sådan finns?
Annons

Re: ID Taggar i radiodisplayen

7
Det rullar inte. Det är två steg 8 tecken först och edan de sista 8. Man får se till att göra taggen i 8+8 så det blir begripligt. :)
Värre när man spelar musiken via BT då ser man inget alls. :(
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

9
Håller helt med, detta borde KIA fixa till!
Hade en VW Polo som hyrbil, ID taggar flyter snyggt i displayen. Alla radiostationers RDS-namn syntes i dissplayen så det var enkelt att hitta rätt. Frekvenser är så 00-talet ;)

Stör mig på sådana små detaljer KIA missar.

--David
2011 Kia Cee'd SW 1.6 CRDi EX Komfort EcoDynamics, Cassa White, 128 hk

10
Det är en lågprisbil. Ska den ha premiumegenskaper lär den även få premiumpris.
What you buy is what you get, eller något sådant.

Så detaljer som detta har iaf jag överseende med. :)
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic