Hej!
Lämnade in min cee'd på verkstan i morse då det hördes ett klonkande från vänster framhjul och har nu fått bekräftat att fjädern vänster fram har brustit och slagit sönder alla lager och fästen på vänstersidan. Detta innebär ju att även fjädern på högersidan måste bytas. Min fråga är då, bilen är en -10:a som gått knappt 5000 mil. Är detta vanligt förekommande? Går det på garantin eller räknas det som slitdelar och vad kan jag eventuellt få betala då tror ni?
Annons
Re: Brusten fjäder framvagn
2Jag har en bekant som har en Volvo XC 60, på den lyckades han knäcka bägge fjädrarna bak med för tungt på ett släp...
Hoppas du lyckas övertyga verkstaden att de ska ta det på garantin, men jag tror det är tveksamt.Här står lite om begränsningar i garantin, men väldigt kort. Står inget om fjädrar iaf
http://www.kia.com/se/content_attkopa/n ... ga-fragor/
Hoppas du lyckas övertyga verkstaden att de ska ta det på garantin, men jag tror det är tveksamt.Här står lite om begränsningar i garantin, men väldigt kort. Står inget om fjädrar iaf
http://www.kia.com/se/content_attkopa/n ... ga-fragor/
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Re: Brusten fjäder framvagn
3Skulle vilja byta fjädrar och stötar runt om på hela bilen, tycker fjädringen är helkass,
Får tänka mig för varje gång vägen är ojämn och dålig, slår lätt i när man kör över vägbulor och kanter.
Undrar om inte fjädring helt enkelt är förbrukad. Håller kanske inte längre på en billig bil.
2010 och 9000 lugna mil.
Finns det icke originaldelar till bra priser, svårt att byta, vad kan det kosta ?
Får tänka mig för varje gång vägen är ojämn och dålig, slår lätt i när man kör över vägbulor och kanter.
Undrar om inte fjädring helt enkelt är förbrukad. Håller kanske inte längre på en billig bil.
2010 och 9000 lugna mil.
Finns det icke originaldelar till bra priser, svårt att byta, vad kan det kosta ?