Har precis plockat ut min Ceed SW Special edition MY15 med soltak.
Två frågor:
1) vid handbromsen finns plats för två flaskor/muggar. I den ena sitter en gummiinsats som ser ut som en mjuk svart gummikopp. Men i den andra "saknas" den.. Har jag gått miste om en eller har ni andra också bara en?
2) alla knappar verkar upplysta, men inte knapparna i taket till soltaket. Ska det vara så? Hur ser det ut på din bil du som har soltak?
Tack på förhand
Annons
Nybilsfrågor
2Svar på fråga 1: ja det är bara en, är väl tänkt att användas som pryl/myntfack som man kan ta bort om man vill sätta i en flaska/kopp till 
2: det saknas belysning i taket, snåleri.
I min bil saknas även belysning på knapparna för infällning av backspeglarna som sitter till vä om ratten, vet inte om det med är snåleri.
2: det saknas belysning i taket, snåleri.
I min bil saknas även belysning på knapparna för infällning av backspeglarna som sitter till vä om ratten, vet inte om det med är snåleri.
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013
Re: Nybilsfrågor
3Jag lyckades ansluta min iPhone 4 via BT. Men min ipad 3 ville inte koppla upp. När jag söker på forumet verkar det som att folk använder ipad och BT. Fler som har problem eller fungerar det för er?
Nybilsfrågor
4Hmm det borde väl bara vara att parkoppla den likt som du gjorde med iPhone. Jag har 3 st telefoner parkopplade och det fungerar iaf 
Volvo V70 D2 Momentum -14
5Fråga 1: Det följer med en gummikopp. Den är till för mindre koppar, flaskor etc. Utan gummikoppen är för större flaskor, koppar etc.
Fråga 2: Vet ej hur det ser ut på din bil med knappbelysning men enstaka knappar har inte belysning, tex knapparna för sidospeglarna. Så att du saknar belysning i knapparna för panoramataket är nog då precis som det ska vara.
Fråga 2: Vet ej hur det ser ut på din bil med knappbelysning men enstaka knappar har inte belysning, tex knapparna för sidospeglarna. Så att du saknar belysning i knapparna för panoramataket är nog då precis som det ska vara.
Kia Optima SW 1,7 CRDi GT Line Plus 2018 : Silky Silver Metallic
Gamla bilar:
• Kia Cee’d SW 1,6 CRDi Komfort 2014 : Dark Gun Metal Metallic
• Kia Pro’Ceed 2.0 CRDi 2008 : Svartmetallic
Gamla bilar:
6DavidB skrev:Hmm det borde väl bara vara att parkoppla den likt som du gjorde med iPhone. Jag har 3 st telefoner parkopplade och det fungerar iaf
Jag försöker göra precis som med ifånen.
Kina dyker upp i ipad, man efterfrågas koden men Kian hittar inte ipad och sedan tajmar koden ut på ipaden.
Gick i funderingar om det är just bara telefoner som går att parkoppla. Men blir samtidigt fundersam när jag läser om folk som fått till det.
Vore kul att höra någon som fått till parkoppling med ipad, vilken ipad har man och vilken version på ios?
7hnkl skrev:Fråga 1: Det följer med en gummikopp. Den är till för mindre koppar, flaskor etc. Utan gummikoppen är för större flaskor, koppar etc.
Perfekt, tack. Då är det nog rätt på min bil också.
8Samma fenomen på min bil , förvisso en 14. Hade nog upplevt det som störande om knapparna i taket hade haft belysning, så tycker inte det är av ondo.Piffis skrev:hnkl skrev:Fråga 1: Det följer med en gummikopp. Den är till för mindre koppar, flaskor etc. Utan gummikoppen är för större flaskor, koppar etc.
Perfekt, tack. Då är det nog rätt på min bil också.
Ceed SW GDI/DCT Machine Silver, LTD Ed 14.
9Knapparna på armstödet till backspeglarna lyser inte på min bil heller, trodde det var något fel ;(
Tydligen ska dom inte göra det
Tydligen ska dom inte göra det
KIA RIO 1.0 T-GDI 120HK DCT ADVANCE PLUS 2019
10Precis som du säger så tycker jag inte det gör något att det inte är någon belysning i dem knapparna.
Kia Optima SW 1,7 CRDi GT Line Plus 2018 : Silky Silver Metallic
Gamla bilar:
Gamla bilar: