Annons
Annons

Re: Kia Cee´d CRDI 1,6 SW komfort -14

2
Nitro78 skrev:Hej
Vad är rimligt pris för en Kia Cee´d CRDI 1,6 SW komfort -14
* 0 mil
* Metallic
* Fast drag
* Dieselvärmare
* Vinterdäck
* 17" businessfälgar

Har fått en offert på 200 000 vilket jag tycker verkar vettigt.
Vad har ni fått för pris på era 2014?

Mvh
Tobias
Vad som skiljer sig verkar vara dieselvärmaren och businessfälgarna. Så som jag ser det så kostar just dieselvärmaren, draget och fälgarna 20 100kr.
http://www.blocket.se/klippan/Kia_Cee_d ... ?ca=21&w=3

Jag lät montera dragkrok (Thule) på Kiaverkstaden, inkl besiktning kostade det 8000kr.
De tar ju betalt för tillbehören iaf.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

3
Bara en dieselvärmare brukar ju ligga på en 150000 monterat och klart så 200000 för den med dragkrok, 17" sommar och att vinterdäck låter som ett bra pris.

Det är inte en Uppsala edition du skall köpa eller? :)

Tänkvärt då är ju att Dieslvärmare och dragkrok är eftermonterat och bara det är ju 25000kr i runda slängar :)
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013

4
Hej
Bilen du länkar till är vit, så det tillkommer 4900:- för metallic.
Mvh Tobias
Ronnie skrev:
Nitro78 skrev:Hej
Vad är rimligt pris för en Kia Cee´d CRDI 1,6 SW komfort -14
* 0 mil
* Metallic
* Fast drag
* Dieselvärmare
* Vinterdäck
* 17" businessfälgar

Har fått en offert på 200 000 vilket jag tycker verkar vettigt.
Vad har ni fått för pris på era 2014?

Mvh
Tobias
Vad som skiljer sig verkar vara dieselvärmaren och businessfälgarna. Så som jag ser det så kostar just dieselvärmaren, draget och fälgarna 20 100kr.
http://www.blocket.se/klippan/Kia_Cee_d ... ?ca=21&w=3

Jag lät montera dragkrok (Thule) på Kiaverkstaden, inkl besiktning kostade det 8000kr.
De tar ju betalt för tillbehören iaf.

5
Hej
Nej det är inte en uppsala edition eller business heller för den delen. Hittar bara 2013 av 1.6or uppsala ed.
Kan få en vit sån för ca 205' med motsvarande utrustning men då är det en 2013.
Tycker inte att business + icke metallic är värt så mycket som att få en ny 2014 enligt ursprungliga meddelande. Den är ju även om den gått 0 mil trots allt ett helt år äldre och 2013 års modell.
Rätt eller fel, vad tycker ni?
Mvh Tobias
DavidB skrev:Bara en dieselvärmare brukar ju ligga på en 15000 monterat och klart så 200000 för den med dragkrok, 17" sommar och att vinterdäck låter som ett bra pris.

Det är inte en Uppsala edition du skall köpa eller? :)

Tänkvärt då är ju att Dieslvärmare och dragkrok är eftermonterat och bara det är ju 25000kr i runda slängar :)

9
Vad jag vet så skiljer inget viktigt iallafall. Mer än just att 2014 är en ett år nyare modell när man köper och när man säljer.. :-)

Mellan komfort och business skiljer:
Skinn
Alu fotpedaler
Backkamera
Elstol förare med minne
17" fälgar (som jag också får med)

Skulle inte tacka nej till ovanstående men inte till priset att jag får en 2013.
/Tobias

450R skrev:Lite ot kanske,men är det nån skillnad på -13 och -14 av ceed?