Hej,
Nu när det är snö har jag upptäckt att det fylls på snö i hjulhusen samt vid stänkskydden så hjulen skrapar i när snön fryst till. Detta kan ju aldrig vara bra!
Annons
Re: Snö i hjulhusen
2Nej det är inte bra så min rekommendation är att ta bort det.Classe skrev:Hej,
Nu när det är snö har jag upptäckt att det fylls på snö i hjulhusen samt vid stänkskydden så hjulen skrapar i när snön fryst till. Detta kan ju aldrig vara bra!
Snö i hjulhusen
3Inget ovanligt, så blir det på alla bilar, en liten lätt kick på stänkskyddet så lossnar hela kakan. 
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013
KIA Picanto 1,0Edition 2013
Re: Snö i hjulhusen
4Det är inget som är specifikt för Kia. De bilar jag haft tidigare (10-15) har haft detta problem med när man kör i snö.
Däremot så kan det ju vara så att om man kört med åretruntdäck innanm och gått över till dubbat så kan man märka skillnad...
Däremot så kan det ju vara så att om man kört med åretruntdäck innanm och gått över till dubbat så kan man märka skillnad...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic