Har pratat med verkstaden där jag köpte bilen och chefen för verkstan sa att
dom har haft ett möte angående för små stänkskydd och hoppas att det blir klart hur dom ska
lösa det. Han sa att kia skyller på att kia sverige har på för breda fälgar????.
Men han sa att det är klart fabrikationsfel och därför går garantin in.
PS han väntar på svar hur dom ska lösa det .
Annons
Re: stänkskydd
2Såg i regbeviset att bilen skulle ha nån smalare 15" fälg!, har ni lika i era regbevis?.
Ska man vara hård får man väll inte ha 16"are om det står 15" där...
Ska man vara hård får man väll inte ha 16"are om det står 15" där...
Cee´d Crdi SW-10a
Re: stänkskydd
3Biltoken
I början så fick man inte ha någon annan dimension alls än vad som stod i totalbilsgodkännandet. Det vill säga vad som står i reg-beviset. Men sedan förklarade bland annat Sverige för EU att vi behöver kunna ha olika dimensioner på grund av vinterdäcken. Den regel som gäller idag är att man får ha andra dimensioner så länge inte rullomkretsen skiljer men än +-5% mot vad som stor i registreringsbeviset. Mig veterligen finns det inga regleringar på bredd annat än att däcken inte får gå utanför skärmkanterna, det samma gälelr fälgarna.
I början så fick man inte ha någon annan dimension alls än vad som stod i totalbilsgodkännandet. Det vill säga vad som står i reg-beviset. Men sedan förklarade bland annat Sverige för EU att vi behöver kunna ha olika dimensioner på grund av vinterdäcken. Den regel som gäller idag är att man får ha andra dimensioner så länge inte rullomkretsen skiljer men än +-5% mot vad som stor i registreringsbeviset. Mig veterligen finns det inga regleringar på bredd annat än att däcken inte får gå utanför skärmkanterna, det samma gälelr fälgarna.
Nu: Subaru XV 2,0D Sport 2012
Tidigare: Kia cee'd SW Komfort 1,6 CRDi 2010
Tidigare: Kia cee'd SW Komfort 1,6 CRDi 2010