Annons

Radion helt plötsligt död !

1
Skulle åka en snabbtur till macken nu i kväll och upptäckte under färd att radion inte var på (Jag stänger aldrig av den)

Försöker sätta på den,men den svarar inte alls, händer ingenting :-(

Nån annan som haft detta problem?

Kia Rio 2013 ?
****Could Blame it on pms !
But Really, I´m just a bitch****
Annons

Re: Radion helt plötsligt död !

2
Raggartufsen skrev:Skulle åka en snabbtur till macken nu i kväll och upptäckte under färd att radion inte var på (Jag stänger aldrig av den)

Försöker sätta på den,men den svarar inte alls, händer ingenting :-(

Nån annan som haft detta problem?

Kia Rio 2013 ?
Kul att få höra åtgärd från KIA min radio är jättedålig

http://www.kiacarclub.se/viewtopic.php?f=38&t=2640
KIA RIO 1.0 T-GDI 120HK DCT ADVANCE PLUS 2019

Re: Radion helt plötsligt död !

3
Kollade säkringarna hemma själv, men fattade helt ärligt inte vilken det var, så jag stack iväg till Kia och fick hjälp av en mekaniker som först lossade den säkringen det skulle vara, den med en liten antenn på taket (Själv hade jag aldrig ens gissat att det ve en säkring till radion för det syns inte på bilden att det är ett biltak, än mindre att det skulle vara en antenn på taket)

*s*
Den var hur som helst HEL, då drog han ut den stora bumlingen i mitten, den som man ska lossa om man ska låta bilen stå ett längre tag, i den sitter 2 säkringar, dom var också hela !! Då visste han inte sa han och satte tillbaks den, då hoppade radion plötsligt igång !

Så varför och hur, har ingen aning, jag har iaf inte vart där och rotat. Jag skulle komma tillbakaigen om det upprepades.

Som plåster på såren kollade han kylarvätskenivån och eftersom det fattades lite så fyllde han på med vätska som ska palla -42 grader

:-)
****Could Blame it on pms !
But Really, I´m just a bitch****