På min Ceed -11 så har halvljuset slocknat på vänster sida. Jag lyfte undan en dosa som satt precis framför locket till lampsockeln så "koppen" framför gick lätt att ta bort. Sedan var det en fjädrande metalltråd(?) som man tryckte på och förde åt sidan, så frigjordes lampan. Tog bort den samt kontakten som satt på. Tog den nya lampan och satte in den på rätt håll, metalltungan nedåt.
Sedan började mitt lilla helvete........
Stod i nästan en timme (kändes det som) och försökte få ditt den här fjädrande ståltråden som klämmer fast lampan, gick inte. Hämtade en spegel och lyckades se var bygeln skulle in under. Klarade det inte nu heller. Det enda resultatet av mitt lampbyte är värkande fingertoppar samt en lampa som nu enbart sitter i sladden samt klämd dit med "koppen".
Med spegeln ser jag bygeln och vet vilket håll den ska in från, ändå får jag inte ditt den. Det går ju inte att se något medans man försöker och tydligen verkar jag ju inte ha någon finmotorik eller erfarenhet som bilmek.
Vad göra mer än köra till verkstad på fredag i nästa vecka (enda dagen jag är hemma innan de stänger)?
Byta halvljuslampa, får inte dit bygeln....
1KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic