Annons
Annons

Re: Köpt (eller fått pris på) en "Hedin edition"?

3
Lenax skrev:Någon som köpt eller fått pris på en "Hedin edition"? Listpriset är ju 219900 + 9900 men vad har ni fått för pris på den? Hade tänkt lägga till servicepaketet och alu.fotstöden också.
Edit - lite mer info är ju inte fel som ovanstående påpekade ;)

Det är alltså en 1,7 Diesel med komfortpaket för 219 900 och sen 9900 för ett paket med soltak (fram- och baksäte) och navigation med backkamera och uppgraderad stereo.

5
Alien skrev:Soltak kostar vanligtvis 10000kr från fabrik. Navigator, bättre stereo kostar 15000kr. Så att få båda för 10.000kr är helt ok. Däremot kan jag inte säga att de tar igen det priset på att grundbilen är dyrare. Fälgar? Däck? Vintersulor eller bara sommar? Rails? Dragkrok?
Bara sommardäck på de vanliga 17 tum...inget annat än komfortpaketet. Köper även ett "servicepaketet" som dom har på nya Sportage - 4900kr för sex år eller 9000 mil. Hade även tänkt mig alu.fotstödet men dom jag pratat med nu verkar inte kunna/vilja göra nåt på priset för dom (och dom var DYRAre än många andra ÅF på dessa).

7
Hepp

Har varit och fluktat på forumet som värsta voyeren i flera månader men tog äntligen steget och beställde just en Hedin Ed. i söndags.
De har höjt priset på paketet till 13k nu.
Priset jag fick var 225 för bilen med soltak samt GPS/Stereo sen fick jag betala fullt för fotstöd samt dragkrok så totalen hamnade på 243
Visst känner man sig alltid lite lurad när man köper bil men totalt tror jag på låg driftskostnad och framförallt en riktigt snajsig bil!

8
Swe-Mighty skrev:Hepp

Har varit och fluktat på forumet som värsta voyeren i flera månader men tog äntligen steget och beställde just en Hedin Ed. i söndags.
Priset jag fick var 225 för bilen med soltak samt GPS/Stereo sen fick jag betala fullt för fotstöd samt dragkrok så totalen hamnade på 243
Visst känner man sig alltid lite lurad när man köper bil men totalt tror jag på låg driftskostnad och framförallt en riktigt snajsig bil!
:clap: :thumbup:
//Mattias

2012Kia sportage 1.6 EX Komfort vit

10
Swe-Mighty skrev:Hepp

Grattis! När får du din? Färg? Jag beställde innan dom höjde priset till 12900kr och fick min vita (1,7 diesel) för 221800kr (och full tank). Hade jag tagit med servicepaketet så hade dom inte kunnat göra något på priset tydligen. Kommer nog att lösa fotstöden i efterhand då det var ett rätt så rejält tilltaget pris på det även med 15% avdrag. Kommer att få min i början av juni.