Annons

Köpråd sportage

1
Hej

Är ny på forumet och har försökt få fram fakta kring sportage.
Funderar på 1,7 crdi eftersom jag vill hålla nere förbrukningen.

Någon som har en 1,7 som kan dela med sig, står ju 0,53 i produktbladet men antar det inte stämmer.

Hur är upplevs ljudnivån i bilen? Någon skillnad med glastak?
Höjdmässigt, trängre därbak med glas?

Är bagageutrymmet tillräckligt för barnfamilj med vagn m,m?
Får barnstolar plats?

Är navigation inkl kamera värd pengarna? Funkar de bra?

Har provkört en 1,7 och kollat bilen en del men alltid bra att få feedback ifrån ägare eftersom man upptäcker saker efterhand.

Tack på förhand

Perra
Annons

Re: Köpråd sportage

2
Hej jag har en 1.7 crdi.
Jag kör med en framåtvänd barnstol men det funkar inte bra att ha den i mitten bak för sätet är lite smalt samt högre i mitten så den sitter inte stadigt men på sidan funkar det bra. Bagaget är nog i minsta laget om man har en fullstor barnvagn men för oss funkar det ok vi har en sittvagn nu.
Bränsleförbrukningen är väl ok min har snittat 5,9 sedan den var ny jag har aldrig mätt vid pump och den har gått 1200 mil nu kunde kanske önskat något lägre förbrukning men jag kör ganska korta sträckor oftast mindre än en mil.
Ljudnivån i bilen tycker jag är ok jag har inte panoramatak.
Jag har inte navi när jag beställde kostade den 20 000 kr + någonting och det tyckte inte jag var prisvärt men jag hade gärna tagit panoramatak men tyvärr hade de inga lagerbilar i den färg jag valde med panoramatak och jag ville inte vänta 4-6 månader på en bil kanske går fortare nu.
Det som kanske är lite minus är släpvagnsvikten (1200 kg) men med tyngre släp blir den nog för slö.
I det stora hela är jag nöjd med bilen kan bara säga köp!! :thumbup:

/Mathias

Re: Köpråd sportage

6
Lindgren_021 skrev:Grymt!

Jag har en saab aero kombi med automat idag = tårar vid pumpen :thumbdown:

Känner att det får bli en sportage 1.7 till sommaren. :clap:
Om du ska ha några tillägg så är det nog dax att beställa snart om du vill ha den till sommaren.

Jag får min Executive + sidosteg i slutet av nästa vecka! Yay!

Re: Köpråd sportage

7
Hur länge fick du vänta på den?


vill ha komfortpaket och sidesteps.
Skulle gärna byta bil redan idag men dessvärre har jag lite kvar på lånet för att kunna sälja saaben nu så det får bli till sommaren.
//Mattias

2012Kia sportage 1.6 EX Komfort vit

Re: Köpråd sportage

8
Lindgren_021 skrev:Hur länge fick du vänta på den?


vill ha komfortpaket och sidesteps.
Skulle gärna byta bil redan idag men dessvärre har jag lite kvar på lånet för att kunna sälja saaben nu så det får bli till sommaren.
Om jag får den i slutet av nästa vecka, dvs om återförsäljaren får den i början på nästa vecka som han har fått info om så slänger verkstaden in extraprylarna (sidosteg + motor & cupévärmare) och jag får bilen på torsdag eller fredag. Då har det gått 4 veckor.

Går snabbare att beställa en Executive än att beställa en "vanlig" med extrautrustning, för då måste fabriken slänga in allt och där är det en lååååång kö vad jag hört.
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"