Annons
Re: Inbytespris/ rabatt vid nyköp
12Grattis till nya sköna bilen! 
Cee´d SW -2013 1,6 CRDi KOMFORT Sand Track
13ja kan ju säga att jag är riktigt nöjd så här långt iaf.. grym skillnad mot förra modelen även om den inte va dålig den heller men visst ett rejält lyft är det iaf!!!
14Köpte min förra på Hedin i Helsingborg köpte min nya på Hedin i Göteborg. Min gamla var en mycket väl underhållen -10 med dragkrok som gått 6500. Fick 105 för min gamla och betalade 195 för min nya med svart metallic,
Komfortpaket, 17 tummare, glastak och lite annat lull.
Känns som en bra deal, sällan bilaffärer är bra men denna känns som så bra jag kunde göra. Köpte till ett service paket som täcker 6 år eller 9000 mil för 5900 vilket känns bra.
Komfortpaket, 17 tummare, glastak och lite annat lull.
Känns som en bra deal, sällan bilaffärer är bra men denna känns som så bra jag kunde göra. Köpte till ett service paket som täcker 6 år eller 9000 mil för 5900 vilket känns bra.
15Jag kommer under denna månad att köpa mig en ny Kia Ceed Sw, gör jag det får jag ta del av erbjudandet om bränslecheck á 10.000kr.
Bästa priset jag fått hittils är 182.000kr inklusive komfortpaket, metalliclack och motor och kupévärmare.
Detta från en återförsäljare från kramfors, detta pris är ca 12 000 billigare än det näst billigaste jag fått från någon annan säljare. Ovanpå detta kommer även bränslechecken man får av kia under Augusti månad på 10.000kr. Bränsle måsta man ju ändå handla.
Det enda som fattas i denna ekvation är vinterdäck. Får jag inte ett vettig pris på detta av återförsäljare, köper jag eftermarknadsfälgar och nya vinterdäck på nätet istället.
Vad säger ni, skall jag slå till på en Kia Ceed SW -13 i färgen sirius silver?
Bästa priset jag fått hittils är 182.000kr inklusive komfortpaket, metalliclack och motor och kupévärmare.
Detta från en återförsäljare från kramfors, detta pris är ca 12 000 billigare än det näst billigaste jag fått från någon annan säljare. Ovanpå detta kommer även bränslechecken man får av kia under Augusti månad på 10.000kr. Bränsle måsta man ju ändå handla.
Det enda som fattas i denna ekvation är vinterdäck. Får jag inte ett vettig pris på detta av återförsäljare, köper jag eftermarknadsfälgar och nya vinterdäck på nätet istället.
Vad säger ni, skall jag slå till på en Kia Ceed SW -13 i färgen sirius silver?
16Jag har nu kört min nya KIA Ceed 1,6 CRDi SW Komfort 2013, 128 hkr sen i mitten av juni och är väldigt nöjd. Jag köpte bilen i Kramfors. Är det en diesel du funderar på så har du fått ett väldigt bra pris.
KIA Cee´d 1,6 CRDi SW Komfort 2013
18Jag har en ceed -13 executive, parkeringsassistansen ingår i executive, och nej man behöver inte ha automat.Ronnie skrev:Executive har ju det mesta i "lull-lull". Är den här parkeringsassistansen med där med, eller är det tillval övewr executive, eller går den alls att välja till i Sverige? Såg när en Ceed parkerade själv i TopGear, automat verkar vara krav där...
En grundutrustad -13 är det ung. samma som en av gamla modellen (t.o.m -12)?
Den mer avancerade blåtanden, backkamera och display till mobilens handsfree, är det i grundutrustningen eller är det enbart executive?
Kort sagt, hur är utrustningen beskaffad och vad är tillval?
rätt läskigt att parkera med den men även häftigt, man backar och helt plötsligt så börjar ratten snurra utahelsike,
KIA Cee'd 1,6 CRDi Executive
19Då har jag varit och handlat bil.
Blev en helt ny Ceed SW 1,6CRDI med komfortpaket i fägen sirius silver. Motor & Kupevärmare fick jag med på köpet så även bagagerumsmatta och tygmattor för kupen. Fick dock betala ca 9000:- för vinterdäcken som är dubbade Michellindäck på org. alufälg, (däcken kostar på dackonline.se ca 1500kr styck) så det känns som ganska bra vinterpuckar.
Priset landade på 191.000kr
Får då även med en bränslecheck på 10.000kr.
Känns som om jag gjort en ganska bra affär. Eller vad säger ni?
Kan förövrigt varmt rekomendera Sandströms Bil i kramfors. Kanonservice och man känner sig inte lurad.
Blev en helt ny Ceed SW 1,6CRDI med komfortpaket i fägen sirius silver. Motor & Kupevärmare fick jag med på köpet så även bagagerumsmatta och tygmattor för kupen. Fick dock betala ca 9000:- för vinterdäcken som är dubbade Michellindäck på org. alufälg, (däcken kostar på dackonline.se ca 1500kr styck) så det känns som ganska bra vinterpuckar.
Priset landade på 191.000kr
Får då även med en bränslecheck på 10.000kr.
Känns som om jag gjort en ganska bra affär. Eller vad säger ni?
Kan förövrigt varmt rekomendera Sandströms Bil i kramfors. Kanonservice och man känner sig inte lurad.
20Vi funderar på att byta upp oss från en 2011 till en 2013..
Info om våran -11
Cee´d SW Komfort Crdi som har gått 3200mil..
Vi köpte den för 159 000:- för 7 månader sedan och då hade den gått 2300mil..
Vi har monterat dragkrok och lastgaller, och den är servad bara för någon vecka sedan vilket kostade 3600:-..
Vi har förhoppningar om att få 130-140 000:- i inbyte för den då dom säljer exakt lika bil för 159 000:-
Info om den vi funderar på.
2013 Cee´d SW Komfort Crdi som har gått 1300mil..
Den kostar 180 000:-
Kan det vara rimligt att begära en dragkrok, lastgaller och få den för 175 000:-? Eller fantiserar jag lite för mycket nu?
Värt att nämna att Vi köpte våran på Jemtbil och att dom även har nya bilen vi funderar på..
Såg ju att Sandströms bil i kramfors tar 189 000:- för en helt ny -13
Vad ligger en säljares vinstmarginal på? Är det 15%?
Info om våran -11
Cee´d SW Komfort Crdi som har gått 3200mil..
Vi köpte den för 159 000:- för 7 månader sedan och då hade den gått 2300mil..
Vi har monterat dragkrok och lastgaller, och den är servad bara för någon vecka sedan vilket kostade 3600:-..
Vi har förhoppningar om att få 130-140 000:- i inbyte för den då dom säljer exakt lika bil för 159 000:-
Info om den vi funderar på.
2013 Cee´d SW Komfort Crdi som har gått 1300mil..
Den kostar 180 000:-
Kan det vara rimligt att begära en dragkrok, lastgaller och få den för 175 000:-? Eller fantiserar jag lite för mycket nu?
Värt att nämna att Vi köpte våran på Jemtbil och att dom även har nya bilen vi funderar på..
Såg ju att Sandströms bil i kramfors tar 189 000:- för en helt ny -13
Vad ligger en säljares vinstmarginal på? Är det 15%?
Kia Cee´d 1,6 CRDI Eco SW -11