Annons

Re: Köp av en SW - frågor

11
Man tackar.

Förbra försäljare :s
Iof ingen tyckte det är värt att. Köpa en beg då det skiljer inte många kronor till en helt ny.
Vi skulle ju bara titta och testa.

Slutade man ssatt inne på kontoret och kärringen tryckte på för att köpa nytt. Hmpf
Annons

13
Pleter skrev:Man tackar.

Förbra försäljare :s
Iof ingen tyckte det är värt att. Köpa en beg då det skiljer inte många kronor till en helt ny.
Vi skulle ju bara titta och testa.

Slutade man ssatt inne på kontoret och kärringen tryckte på för att köpa nytt. Hmpf
Jaaa. du, skyll inte på mig. :)
Hoppas du slipper de där måndagsexen och är vaken för de fel som en del andra råkat ut för.
Det första du kollar med säljaren när du hämtar bilen är skicket på torkarbladet på bakrutan. Av någon underlig anledning så har det väldigt ofta delat på sig så att "skäret" den tunnaste delen som rengör rutan, brukar spricka loss. När jag hämtade ut min bil så fanns detta fel på alla firmans Ceed och Ceed SW -11 lagerbilar, totalt sex fordon.

Kolla även så att den har den bredare sorten av stänkskydd fram, fråga säljaren om de är bytta.

Fråga om de kan avaktivera automatlåsningen av bildörrarna. Denna funktion är bra om man bor, eller kör igenom väldigt kriminella stadsdelar. Där folk sliter upp dörrarna och stjäl allt löst i bilen. Då är detta bra.

De ska göra det kostnadsfritt, om du önskar det, när den är inne på service e.d.
Men du kanske gillar denna funktion? Jag gillar den inte, men har inte orkat fixa till det.

Snackade du till dig lite bonusgrejer? Om inte kan du ju be dem fylla tanken åt dig när du hämtar bilen.

Är den köpt på firma som erbjuder ett presentkort på tre servicar för totalt 4500 kr som total servicekostnad vid tre tillfällen)? Fråga det omgående, det kan isf köpas till när man skriver på sitt kontrakt. Hedins har kört en sådan kampanj, vet inte om andra handlare gör/gjort detta. Du sparar nästan 8000 kr på detta.

Sedan klickar du på ett av alternativen på --> http://www.kiacarclub.se/viewtopic.php?f=54&t=1122 <--
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

14
Kollade skärmarna och det ser ut och vara bredare nertill.
Och dom säljer inte service korten då dom tar runt 2300kr för servicen om jag inte hörde galet fel.

Ska kolla ang bladen.
Skulle dom vara så,hur går jag tillväga direkt?
Ber dom byta på plats eller vad?

Lyckades inte prata till något,han var tvär nej till allt, t.om bagagemattan jag försökte.

EDIT
Köpte den på windahls i nora

15
Pleter skrev:Kollade skärmarna och det ser ut och vara bredare nertill.
Och dom säljer inte service korten då dom tar runt 2300kr för servicen om jag inte hörde galet fel.

Ska kolla ang bladen.
Skulle dom vara så,hur går jag tillväga direkt?
Ber dom byta på plats eller vad?

Lyckades inte prata till något,han var tvär nej till allt, t.om bagagemattan jag försökte.

EDIT
Köpte den på windahls i nora
Om inte jag kommer ihåg fel så ska KIA godkänt bytet av torkarblad och har de på lager så sätter de nog dit ett. Kika i denna tråden http://www.kiacarclub.se/viewtopic.php? ... torkarblad
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

16
Kalas.

Ska skriva ner lite notiser så man kommer ihåg.

- torkarblad
Sen skärmarna,dom som sitter på nu sticker/är bredare nertill,är det dom nya eller gamla?
Ska fråga säljaren en extra gång med iallafall.

Hoppas på få slippa endel problem som man läst om,lite borde vara fixat på 2012 model tycker man.
Något mer man bör kika in innan man rullar iväg från stället?

17
Troligt nöjd med kärra.
tryckte upp den i 140, mätare gick inte mer än till runt 0,65 i förbrukning vilket jag är förvånad då jag ställt mig in på mer.

Enda minuset var att när jag kom dit.
"och du hade inte valt något extra?"
jo drag.
"hmm drag....och det sitter inte på"
ö,nähä? Det var ju du som skrev ner och sa att det skulle finnas.
han går å tittar
"Hmm dom är tydligen restade sen 2v tillbaka"
Så trillar det in en låda precis när vi var där
"vi ska se om vi kan fixa omgående"
Så på runt 1h fick jag vänta så fick jag bilen.

Så tänkte jag tigga till mig en bagagematta,den som kostar 1200kr.
Kärringen bakom disken ger mig 100kr i rabatt pga missödet.....
Sa bara att det kan då fan kvitta.

Men annars...RIKTIGT nöjd! :)