Annons

Ny Sorento beställd!

1
Nu har vi beställt en vit Sorento 2011 med allt utom navigatorn tror jag!
En ändring på 2011:orna är att uppgraderat ljud ingår i premium package samt att vissa färger får svart skinn istället för den tvåfärgade till vår stora glädje! Vår vita får därför svart skinn med alulister, 7-sits, glastak, automat förstås!

Nu är det bara att vänta o vänta....

/P
Kia Ceed 1,6 EX Aut 2010
Kia Sorento Aut PP 7-sits 2011 (beställd)
Annons

Re: Ny Sorento beställd!

5
Hejsan!

Beställde också en vit Sorento 7-sits med Nav den 28/8 och den sägs ankomma sverige den 10/1. Sedan så lär det väl dröja ytterligare några veckor innan alla ha fått tummen ur och sett till så jag får min nya bil.

/Anders
KIA Sorento 2012 Svart 7-sits

Re: Ny Sorento beställd!

7
Bumpyroad Jag beställde min på Carlia Bil I Borlänge.
De har varit MYCKET tillmötesgående angående min inbytesbil, så jag har kört "gratis" de senaste 5 månaderna. Har mycket bra kontakt med både försäljaren och platschefen och de har verkligen legat på KIA sverige. Tack vare forumet så fick jag för mig att man kunde få reda på med vilken båt bilen beräknades komma och om allt gått som det skall så skall min bil då ha landat i Sverige idag.

Den som lever får se men inom några veckor så borde den även ha hamnat i Borlänge och vara utrustad med dragkrok, motorvärmare och vinterdäck.

/Anders
KIA Sorento 2012 Svart 7-sits

Re: Ny Sorento beställd!

8
@Anders På vilket sätt var ni tvungna att ligga på Kia, Sverige?
Och hur tog du reda på vilken last den skulle komma med?
Vi har ingen inbytesbil men måste däremot sälja den vi har nu i "rätt tid".
Vår säljare gör inget annat än kollar om den fått regnummer då och då.

/Mia och Benny

Re: Ny Sorento beställd!

9
Bumpyroad skrev:@Anders På vilket sätt var ni tvungna att ligga på Kia, Sverige?
Och hur tog du reda på vilken last den skulle komma med?
Vi har ingen inbytesbil men måste däremot sälja den vi har nu i "rätt tid".
Vår säljare gör inget annat än kollar om den fått regnummer då och då.

/Mia och Benny
Alla kia handlare har ett gammalmodigt system dem kan gå in på och se var i produktionen den är.
Står också ifall den är på båt eller i hamnen i sverige.
Dem brukar räkna med ungefär 1 veckas leverans tid från då den kommer till hamnen i Sverige.
Vit 2012 Kia Sportage 2.0 CRDi AWD Executive + komfort, skinn, navigator, automat, panorama soltak, dragkrok, sidosteg + hasp plåt fram, bak.

Re: Ny Sorento beställd!

10
rickard80 skrev: Alla kia handlare har ett gammalmodigt system dem kan gå in på och se var i produktionen den är.
Står också ifall den är på båt eller i hamnen i sverige.
Dem brukar räkna med ungefär 1 veckas leverans tid från då den kommer till hamnen i Sverige.
Likväl går det för återförsäljarna att maila till Kia och kolla var i produktionen just deras order ligger, det verkar vara väldigt mycket handpåläggning. Utöver det så kan de tydligen bara se när regnummret kommer och då är det en fråga om dagar eller så innan bilen är levererad. Så med andra ord går det att ligga på....
Lite enligt principen att de inte skall glömma en :mrgreen:

/Anders
KIA Sorento 2012 Svart 7-sits
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"