Hej,
Någon som vet vad som händer om bilen är fullservad på aukt verkstad men om man en gång missar att göra servicen med två dagar.
Alltså, KIA lämnar garantier om man servar bilen enligt mil eller tid, milen är inte aktuellt i fallet utan tiden. Det är ok att låta det gå 2 månader över tiden from registreringsdatum. Men vad händer om tiden går över 2 månader med två dagar?
Någon som vet?
Annons
Re: Missad service med 2 dagar...
2Peppe561 skrev:Hej,
Någon som vet vad som händer om bilen är fullservad på aukt verkstad men om man en gång missar att göra servicen med två dagar.
Alltså, KIA lämnar garantier om man servar bilen enligt mil eller tid, milen är inte aktuellt i fallet utan tiden. Det är ok att låta det gå 2 månader över tiden from registreringsdatum. Men vad händer om tiden går över 2 månader med två dagar?
Någon som vet?
då blir man av med en långa garanti tiden.
3Om du inte säger något tänker de nog inte på det. Är väl datumet bilen togs i bruk som gäller och inte regdatum..
KIA cee'd SW 1.6 CRDI Komfort -2010
4Prata med din serviceverkstad så är jag säker på att det ordnar sigPeppe561 skrev:Hej,
Någon som vet?
Kia Sportage AWD SVART!!!!
5om nån riktig nitisk service tekniker/ansvarig åker på ett ett mycket dyrt garanti jobb så kan du ju få problem. de har faktiskt lagen på sin sida. men då kan de kasta allt som har med servicemind i papperrskorgen
[i][b][color=#008000]eco [/color][color=#404040]ceed sw -10:a[/color][/b][/i]
6Det händer ingenting, låt det inte bli till en ful ovana bara.
Det är ifrån bilen är satt i bruk det gäller, alltså reg datumet som gäller.
Det är ifrån bilen är satt i bruk det gäller, alltså reg datumet som gäller.
7Min sambo satt igår och läste på kias webbsida, och nämnde att man får skjuta över med max 2 månader eller 200 mil, för att inte bli av med garantin.
EDIT
http://www.kia.se/Content_AttKopa/Nybilsgaranti/
EDIT
8Stämmer bra det. Ganska generösa vilkor.aheydeck skrev:Min sambo satt igår och läste på kias webbsida, och nämnde att man får skjuta över med max 2 månader eller 200 mil, för att inte bli av med garantin.
EDIT
Kia Ceed EX 1.6 EX komfort svart -11 (fruns)
Volvo V70 Classic momentum grafitgrå metalic -07
Volvo V70 Classic momentum grafitgrå metalic -07
9Lämnade min mors Toyota Yaris -07 på service igår. En sak hon glömt/inte vetat om så det var första servicetillfället. Frågade verkstaden om missade servicetillfällen under dessa 4,5 år som den varit utan service. Ingen stor grej sa de och gjorde en grundservie för 1875 kr inkl. spolarvätska.
Där kan man snacka om generösa villkor.
Min mor kör inte så mycket så den har precis passerat 850 mil på mätaren...
Där kan man snacka om generösa villkor.
Min mor kör inte så mycket så den har precis passerat 850 mil på mätaren...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
10Dom kanske sa att det inte var någon stor grej för att få bilen åtgärdad?
Sen vet ju inte jag vad toyota har för garanti villkor, men skulle det hända något kan det ju vara så att dom inte är lika generösa.
Sen vet ju inte jag vad toyota har för garanti villkor, men skulle det hända något kan det ju vara så att dom inte är lika generösa.