Annons

Navigationssystem

1
Plockade ut min nya Sportage i början av januari och valde att inte ta navigationssystemet. Detta för att jag var osäker på om det var värt pengarna och att det skulle kosta mig lika mycket att sätta in det vid ett senare tillfälle om jag ville.

Så min fråga är om navigationssystemet med backkamera och det andra som ingår är värt pengarna eller om man klarar sig lika bra med sin mobila gps?
Kia Rio 1.2 Edition Komfort Svart 2012
Tidigare: Kia Sportage 2.0 AWD Komfort Pearl Black 2011
Annons

Re: Navigationssystem

2
Med tanke på vad det inbygda navi gps kostar att sätta i en ny sportage kan du köpa 8 st bra GPS:er i affären på samma pris så om du inte promt vill ha back kamera så . jag hämtade ut min sportage för 2 veckor sedan och jag valde inte navi i min

3
lalle skrev:Med tanke på vad det inbygda navi gps kostar att sätta i en ny sportage kan du köpa 8 st bra GPS:er i affären på samma pris så om du inte promt vill ha back kamera så . jag hämtade ut min sportage för 2 veckor sedan och jag valde inte navi i min
Tänkte samma sak när jag köpte min Ceed, vädligt najs att ha en inbyggd navi, var jävligt sugen
på det först tills jag såg priset! För det hutlösa pris känns det bara löjligt, då kan man klara sig utan
en backkamera.
Sen verkar inte uppdateringarna vara så värst billiga.

I mitt eget fall håller min 4 år gamla Garmin än med egna kartuppdateringar, och kamerauppdateringar...
Dock så stör jag mig på att de har ett skydd som gör så att man ej kan uppdatera kamerapositionerna på den
utan att den skall varna för kameror på bägge sidor, småirreterande men men..
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11

5
Jag har en herrejösses Sportage med allt utom panoramataket. Jag är ganska nöjd med både audio och navigationssystemet. Backkameran är jättebra. Bluetooth*en är också bra, men det jag saknar är att få röstigenkänningen på svenska :wtf: :wtf: I Instruktionsboken står att den finns på svenska, men så är det inte idag. Enligt återförsäljaren är det på G. Vad det innebär i praktiken får vi se ;) Jag brukar "råka" ringa upp mina barn via bilens handsfreesystem, och det enda de hör är när jag pratar med min bil engelska "ponebook", "Navigate" etc lol :D Manualen till navi och audio är tjockare än manualen till hela bilen. Jag återkommer när jag lärt mig skiten. Jag har haft en Garmin Nüvi tidigare i min förra bil och den är iofs mer detaljerad med annars samma som den i Kia'n.

Kul med ett forum btw
Kia Sportage 2.0 CRDi 6vxl aut AWD

6
Lupus skrev:Jag har en herrejösses Sportage med allt utom panoramataket. Jag är ganska nöjd med både audio och navigationssystemet. Backkameran är jättebra. Bluetooth*en är också bra, men det jag saknar är att få röstigenkänningen på svenska :wtf: :wtf: I Instruktionsboken står att den finns på svenska, men så är det inte idag. Enligt återförsäljaren är det på G. Vad det innebär i praktiken får vi se ;) Jag brukar "råka" ringa upp mina barn via bilens handsfreesystem, och det enda de hör är när jag pratar med min bil engelska "ponebook", "Navigate" etc lol :D Manualen till navi och audio är tjockare än manualen till hela bilen. Jag återkommer när jag lärt mig skiten. Jag har haft en Garmin Nüvi tidigare i min förra bil och den är iofs mer detaljerad med annars samma som den i Kia'n.

Kul med ett forum btw
Konstigt att inte svenska finns med när det gör det i min bil utan navigationssystemet. Kan ju tycka att det borde vara med när man lägger till en sådan sak. Får hoppas det kommer snart till dig då.
Kia Rio 1.2 Edition Komfort Svart 2012
Tidigare: Kia Sportage 2.0 AWD Komfort Pearl Black 2011