Annons

Stänkskydd (eller vad de kallas)

1
Jag köpte min nya Ceed SW ECO för snart 2 månader sedan och har snappat upp grusblästringsproblematiken. Tänkte att det var bäst att byta innan lacken blev skadad (varför sitter det inte stora stänkskydd på från början??). Jag tog kontakt med min sälaje av bilen som bollat över mig till verkstaden som ska kontakta mig, vilket jag väntat på i en dryg vecka nu. Kan vara bra att veta om någon annan har varit i samma situation och vad som hände då.
Är det någon som vet vad som gäller, får man nya stänkskydd och hur snabbt kan man i så fall räkna med att få dem?
Annons

Re: Stänkskydd (eller vad de kallas)

2
Kia CEED SW ECO Gbg skrev:Jag köpte min nya Ceed SW ECO för snart 2 månader sedan och har snappat upp grusblästringsproblematiken. Tänkte att det var bäst att byta innan lacken blev skadad (varför sitter det inte stora stänkskydd på från början??). Jag tog kontakt med min sälaje av bilen som bollat över mig till verkstaden som ska kontakta mig, vilket jag väntat på i en dryg vecka nu. Kan vara bra att veta om någon annan har varit i samma situation och vad som hände då.
Är det någon som vet vad som gäller, får man nya stänkskydd och hur snabbt kan man i så fall räkna med att få dem?
Om du köpte en ny för 2 mån, borde den varit en 11-års modell (dock ev. tillverkad -10) och
isånafall är det redan de riktiga stänkskydden på.
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11