Annons

Dålligt ljud!?

1
Har en sprillans Ceed, hämtade den förra veckan och har en fråga om stereon.
När jag lyssnar på CD eller på musik via USB-sticka så tycker jag att det är kanonljud i stereon och högtalarna, men när jag slår över till radion så är det skitdåligt ljud!?
Spelar ingen roll hur jag ställer in bas m m, förblir burkigt och dåligt ljud! Någon som har något tips??
Annons

Re: Dålligt ljud!?

2
Varmt välkommen till forumet fschlau.
Jag hade helt omvänt. Radio och musik via min iphone hade ett kanon ljud, Men cd skivor var ett horribelt ljud.
Min lösning var att skaffa spotify premium och på så sätt undvika allt vad cd skivor heter ;)
Dock är det ju tråkigt att det inte är bra ljud på en sprillans ny bil.
Gäller problemet alla radiokanaler eller är det bara vissa?

Ha det så bra.

Mvh Morgan_
fschlau skrev:Har en sprillans Ceed, hämtade den förra veckan och har en fråga om stereon.
När jag lyssnar på CD eller på musik via USB-sticka så tycker jag att det är kanonljud i stereon och högtalarna, men när jag slår över till radion så är det skitdåligt ljud!?
Spelar ingen roll hur jag ställer in bas m m, förblir burkigt och dåligt ljud! Någon som har något tips??
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

3
Jag har skapligt ljud via cd/usb/bluetooth, bluetooth gäller nuvarande Ceed SW. Samma på den förra Ceed vi hade (förutom bluetooth). Radion, däremot, är helt värdelös. aldrig en perfekt inställd kanal, låter som en badrumsradio man fick med Teknikens värld, värd 49:95, typ.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

4
Jag hade problem med "dåligt" ljud på radio samt att radion inte hittade några kanaler via autoscanning. Verkstaden bytte signalförstärkaren och sitter vid antennen på taket. (Det var iallafall det jag fick förklarat för mig).

Sedan dess är radioljudet bättre, dock fungerar autoscanningen lite si och så fortfarande. Verkar som att mottagningen inte är tillräckligt bra för att autoscanningen skall fånga upp kanalerna.
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2011 KOMFORT

5
Ronnie skrev:Jag har skapligt ljud via cd/usb/bluetooth, bluetooth gäller nuvarande Ceed SW. Samma på den fööra Ceed vi hade. Radion, däremot, är helt värdelös. aldrig en perfekt inställd kanal, låter som en badrumsradio man fick med Teknikens värld, värd 49:95, typ.
Håller helt med, precis så känner jag med i min Ceed.
Det roligaste är dock när man kör cd/usb/bluetooth t.ex, så har man mycket
bättre ljud än i jobbarkompisens hyfsat nya M5a... och den kostar ju inte lite, förstår
inte hur de kan satsa så lite på en stereoanläggning. Bmws stereoprylar är ju nästan i klass med
anläggningar som sitter i en micra för 100k :o

Åter till topic, Radion som du med beskrev är precis som i mitt fall, helt värdelös.. autoscanningen suger
purjo, och ljudet är inte alls bra (även om det alltid är lite sämre), min gamla s40, med avbruten antenn,
där jag hade satt på en egenknopad sak istället, funkade fan bättre :)

Bra tips där Backis.. ska allt ha detta i minne när jag gör min service nästa år :)
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11

6
Sterion suger! radion känns som om den är köpt på biltema.
Eller tar biltema avstånd?
Men i min föra Kia var den kanon.
Men sen en sak ska man veta högtalare ska man också köra in.
Typ som bilen, för gummin mjuknar efter ett tag när dom fått dunka dunka nån timme :lol:
CEE'D1,6 SW crdi I GULD2011 eller inte

7
Kia4life skrev:Sterion suger! radion känns som om den är köpt på biltema.
Eller tar biltema avstånd?
Men i min föra Kia var den kanon.
Men sen en sak ska man veta högtalare ska man också köra in.
Typ som bilen, för gummin mjuknar efter ett tag när dom fått dunka dunka nån timme :lol:
Jag kan iaf spela volymen ut på både cd/usb/blåtand. Skruvarbasen fullt, mid på 0 och diskant på -4 perfekt ljud för den typ av musik jag lyssnar på.

Radion är totalt kass.

Tycker du var lite väl stygg gällande Biltema. Själva radion är ännu sämre i Kia, även om man bor 2,5 mil från en radiomast som jag gör
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

10
Norraskåne skrev:Har upptäckt att radion "bara" går på högtalarna fram därav det dåliga ljudet! Har inte lyckats få ljudet att gå ut i högtalarna bak vilket fungerar med alla andra uppspelningsmedia!?
Någon som har samma problem?
Hmm det verkar riktigt märkligt, Ljud på alla andra media enheter i alla högtalare men på radio enbart fram?
Kontakta verkstad hade jag gjort om jag hade varit i dina kläder.

Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se