Annons

Blästring kia sportage!

1
Sådärja. Nu kan jag bekräfta att sportage 2011 nya modellen lider av samma problem som ceeden. Min Kia sportage 2011 har blivit blästrad längs båda dörrarna på nya bilen efter 2 veckor körda inne i stan bara!


Tänk när man ska upp till stugan i sommar:( Lämna in den för att ta bilder igår som skickas till kia.
Dock om man söker på problemet är det redan känt i andra länder. Detta är min andra kia
pinsamt att de inte verkar testa bilarna i alla underlag innan de byggs. Så nu vet ni det;) Finns ingen lösning på problemet än. Sidesteps har löst problemet i andra länder. Jag vägrar längre stänkskydd. Det ska vara suv som kommer fram överallt inte någon med långa stänkskydd som tar i.

Konstig att andra bolag kan klara sig från blästring utan stänkskydd. De måste jobba på detta lite hårdare nu.

Mvh Linus
Annons

Re: Blästring kia sportage!

5
Linden_Linus skrev:Sådärja. Nu kan jag bekräfta att sportage 2011 nya modellen lider av samma problem som ceeden. Min Kia sportage 2011 har blivit blästrad längs båda dörrarna på nya bilen efter 2 veckor körda inne i stan bara!


Tänk när man ska upp till stugan i sommar:( Lämna in den för att ta bilder igår som skickas till kia.
Dock om man söker på problemet är det redan känt i andra länder. Detta är min andra kia
pinsamt att de inte verkar testa bilarna i alla underlag innan de byggs. Så nu vet ni det;) Finns ingen lösning på problemet än. Sidesteps har löst problemet i andra länder. Jag vägrar längre stänkskydd. Det ska vara suv som kommer fram överallt inte någon med långa stänkskydd som tar i.

Konstig att andra bolag kan klara sig från blästring utan stänkskydd. De måste jobba på detta lite hårdare nu.

Mvh Linus
Intressant!

Har just upptäckt att min nya Cee'd (som inte ska ha dessa problem längre enligt ÅF och KIA), är rejält blästrad på dörrarna...
[color=#413839][size=85]nu: Cee'd SW -11 128 hkr Komfort Piston Grey
då: pro_cee'd -08 140 hkr Sport Cassa White[/size][/color]

Re: Blästring kia sportage!

7
Linden_Linus skrev:Sådärja. Nu kan jag bekräfta att sportage 2011 nya modellen lider av samma problem som ceeden. Min Kia sportage 2011 har blivit blästrad längs båda dörrarna på nya bilen efter 2 veckor körda inne i stan bara!


Tänk när man ska upp till stugan i sommar:( Lämna in den för att ta bilder igår som skickas till kia.
Dock om man söker på problemet är det redan känt i andra länder. Detta är min andra kia
pinsamt att de inte verkar testa bilarna i alla underlag innan de byggs. Så nu vet ni det;) Finns ingen lösning på problemet än. Sidesteps har löst problemet i andra länder. Jag vägrar längre stänkskydd. Det ska vara suv som kommer fram överallt inte någon med långa stänkskydd som tar i.

Konstig att andra bolag kan klara sig från blästring utan stänkskydd. De måste jobba på detta lite hårdare nu.

Mvh Linus
bilder, tack!

Re: Blästring kia sportage!

8
Exakt samma sak har hänt min Kia Sportage också. Kört 650 mil med den på vanliga svenska asfaltsvägar. Visat upp den för återförsäljaren och dom menar på att det inte är ett garantiärende och att jag kommer att få stå för hela kalaset själv. Jag har kontaktat Konsumentombudsmannen och ARN i ärendet och dom står bakom mig till 100% så om dom inte fixar bilen så blir det en rejäl process.

Re: Blästring kia sportage!

10
Samma problem här med blästring på sportage 2011. Upptäckte detta problem redan efter 50 mil och det informerades till kia december 2010 av åf, Jag ska få min bil målad nu enligt åf men åtgärd av grundproblemet finns inte än vad jag vet. Blev lovad av åf vi köp att detta problem inte fanns på denna model. Jag hade tidigare ceed med samma problem. Känns bedrövligt att man nu står där igen med samma skit känns inte roligt att samma sak händer igen. Undra hur kia hanterar ska lösa problemet? Även om jag nu får bilen om målad så blir det samma sak efter 50 nya mil.

Återgå till "Problem"