Annons

Återupptagen försäkring Kia/If

1
Valde Kia/If igen och fick 6 månader "prova på" för 155/månad. Grymt bra deal faktiskt. Trodde inte det skulle gå igenom iom att jag varit kund tidigare, men det gäller för alla nya bilar också och inte bara nytecknade försäkringar. 930 för ett halvår kan jag verkligen leva med.
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com
Annons

Re: Återupptagen försäkring Kia/If

2
Samma som jag har då. Tycker det är ett otroligt bra erbjudande. För bra för att ignoreras. Sen har jag även för mig att det inte är någon självrisk vid kollision med vilt.

Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

3
Stämmer bra det.

Men jävligt hög självrisk om man som jag med den gamla smetar ut bilen mot en stolpe i garaget. 5,000 kostade kalaset mig, men nästan 20,000 för stackars If.
_Morgan_ skrev:Samma som jag har då. Tycker det är ett otroligt bra erbjudande. För bra för att ignoreras. Sen har jag även för mig att det inte är någon självrisk vid kollision med vilt.

Mvh Morgan_
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com

4
Gasar-Magnus skrev:Synd bara att när "smekmånaden" är över är priset allt annat än konkurrenskraftigt...
Det håller jag inte riktigt med om. Jag ringde runt till ett par olika bolag och när jag berättade för Kia försäkring om att jag fått ett bättre erbjudande på ett annat bolag sänkte de och la sig 500kr under det andra bolaget. Försäkringar är verkligen en produkt som man kan pruta på.

Just nu kan jag inte hitta ett bättre pris än Kias egen försäkring för bilen.
Nu: Subaru XV 2,0D Sport 2012
Tidigare: Kia cee'd SW Komfort 1,6 CRDi 2010

5
Även om priset på försäkringen har stor betydelse så är bemötandet från försäkringsbolaget
dessto viktigare den dag man råkar ut för en olycka.
Själv blev jag påkörd bakifrån på motorvägen mellan Malmö och Helsingborg. Farten var hög
så min bil kastades in i mittbariären och blev skrot.
När jag kom hem...efter alla räddningsinsatser på platsen...ringde jag Kia försäkring.
Jag var naturligtvis skärrad men blev lugnande och bra bemött av kundmottagaren.
Samma dag fick jag tillstånd att hämta ut en hyrbil från Hertz. Dagen efter kollades min bil på verkstaden
dit den bärgats. Verkmästaren skickade bilder på "vraket" till Kia försäkring och dom konstaterade genast
att jag skulle få en helt ny bil. Det var bara för mej att åka till bilhandlaren och beställa en sprillans ny Ceed.
Jag ville ha en Pro_Ceed igen men denna gång en svartmetalic. Fick vänta tre veckor på bilen men
Kia försäkring lät mej ha lånebilen tills jag fick min nya Kia.

Kan inte nog berömma Kia försäkring för deras otroligt snabba och fina bemötande.
Kia Ceed EX 1.6 EX komfort svart -11 (fruns)
Volvo V70 Classic momentum grafitgrå metalic -07

6
Laban skrev:Även om priset på försäkringen har stor betydelse så är bemötandet från försäkringsbolaget
dessto viktigare den dag man råkar ut för en olycka.
Själv blev jag påkörd bakifrån på motorvägen mellan Malmö och Helsingborg. Farten var hög
så min bil kastades in i mittbariären och blev skrot.
När jag kom hem...efter alla räddningsinsatser på platsen...ringde jag Kia försäkring.
Jag var naturligtvis skärrad men blev lugnande och bra bemött av kundmottagaren.
Samma dag fick jag tillstånd att hämta ut en hyrbil från Hertz. Dagen efter kollades min bil på verkstaden
dit den bärgats. Verkmästaren skickade bilder på "vraket" till Kia försäkring och dom konstaterade genast
att jag skulle få en helt ny bil. Det var bara för mej att åka till bilhandlaren och beställa en sprillans ny Ceed.
Jag ville ha en Pro_Ceed igen men denna gång en svartmetalic. Fick vänta tre veckor på bilen men
Kia försäkring lät mej ha lånebilen tills jag fick min nya Kia.

Kan inte nog berömma Kia försäkring för deras otroligt snabba och fina bemötande.
Intressant läsning Laban!
Detta påverkar mig ännu mer den dagen jag kommer få välja
vilket f-bolag jag skall ha om 4 månader, självklart ringer man runt
för priskoll, men alltid intressant att få höra inputs som detta :)
Skönt att det löste sig såpass bra för dig den gången, låter som det inte
kunde bli mycket bättre.
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11

8
Jag har själv bara positivt att säga om Kia försäkring. Jag var påbackad i vintras och skaderegleringen var den enklaste och mest smärtfria jag varit med om. Fick tilldelat en egen handläggare med direktnummer som hela tiden höll mig informerad.

När skadan var reglerad så ringde de efter några veckor och kollade om jag var nöjd och om jag hade något att klaga på.

Så nöjd har jag aldrig varit med en skadereglering. Även de som jobbar på verkstäderna verkar vara mycket nöjda med att jobba mot Kia försäkring.

Sen verkar de väldigt engelägna av att få med Kia-ägare som kunder. De sänkte sin premie när jag visade att jag fått ett billigare bud från ett annat bolag.
Nu: Subaru XV 2,0D Sport 2012
Tidigare: Kia cee'd SW Komfort 1,6 CRDi 2010