Annons

Problem med att lägga i växlarna.

1
Jag har en kio rio från 2014 som gått 10000 mil. Växlarna börja bråka och svåra att lägga i. Slavcylindern är bytt. Nu senast huvudcylindern och ingen luft i systemet. Fyllt i/bytt bromsvätska. Växlarna ff svårt att lägga i. Man får trycka ner kopplingen 2-3 ggr i friläge för att kunna lägga i växeln. Mekillen vet inte riktigt vad felet är. Han tror inte på kopplingen då den inte slirar och inte heller växellådan. Någon här som kan tipsa vad problemet kan vara?
Annons

Re: Problem med att lägga i växlarna.

2
wicpe skrev: Jag har en kio rio från 2014 som gått 10000 mil. Växlarna börja bråka och svåra att lägga i. Slavcylindern är bytt. Nu senast huvudcylindern och ingen luft i systemet. Fyllt i/bytt bromsvätska. Växlarna ff svårt att lägga i. Man får trycka ner kopplingen 2-3 ggr i friläge för att kunna lägga i växeln. Mekillen vet inte riktigt vad felet är. Han tror inte på kopplingen då den inte slirar och inte heller växellådan. Någon här som kan tipsa vad problemet kan vara?
Nu fick jag höra via frugan som arbetar på ett yrkesgymnasium och rådfrågat yrkeslärare att "lufta baklänges". Någon där shade läst läst att det är fel som kia haft.
Skriv svar

Återgå till "Om forumet"