Annons

Peter här

1
Kom på att jag inte gjort en egen presentation. Du kanske såg mig i marsnumret av Kia Story där jag fick berätta om forumet men jag får väl utnyttja det här utrymmet till att berätta lite mer.

Jag heter Peter Bergting och är egentligen serietecknare och författare. Jag har jobbat professionellt som detta sedan 1989. Har du sett mig någonstans så är det förmodligen på senaste Harry Potter-omslaget som jag gjorde tillsammans med Alvaro Tapia, eller Gängkrig 145, serieromanen jag gjorde med Jens Lapidus.

Till sommaren dyker jag upp med omslagen till pocketutgåvorna av Bröderna Lejonhjärta och Mio min Mio. Senare i vår romandebuterar jag med min fantasybok Legenden om Morwhayle (del ett av tre). Fast de flesta kommer nog att se mig på ICA eftersom jag just nu illustrerar Sveriges Radios julkalender.

Jag är inne på min andra cee´d – en Cassa White 2011 SW EX. Innan det hade jag en Piston Grey 2008 SW automat.

Jag ser aldrig på TV, lagar gärna koreansk mat och gillar vin.

Förutom att göra böcker så lirar jag elgitarr och älskar min röda Gibson SG faktiskt lite mer än min Kia. Har inte uppdaterat min musiksmak sedan 70-talet så idolerna är fortfarande Rush, Black Sabbath, Led Zeppelin, Judas Priest, Uriah Heep osv. När det smyger in ny musik i min playlist är det ofta en singer-songwriter som Basia Bulat eller Sheryl Crow.

Sådär, det var allt som var värt att veta om mig ;)

/Peter
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com
Annons

Re: Peter här

2
Intressant läsning verkligen! Och kul att man kan relatera till något nu då när man är ute på stan och ser dina verk =)

Mvh Pontus
Back in a Kia Rio 1,25 Launch Edition
Volvo V70 2,4L 170hk Classic
New. Bmw 116d M-sport
Old. KIA Soul 1,6 CRDI EX Komfort