Halvan skrev:I de mindre testen som jag sett hittills har några klagat på bullret i kupén från däcken. Hur upplever ni det?
Tycker bilen går väldigt tyst och mjukt. Jämfört med min tidigare bmw 420d med 18tum 225/255 så är det en jätteskillnad till kians favör. Kian har väl eldriften samt däckdimensionen att tacka, men iallafall så är jag positivt överraskad med det mesta.
Körde 26 mil Skellefteå-Umeå ToR idag, hastighetsbegränsningarna ligger på 70, 90, 110 km/h.
Körde först hybridläget med fulladdat batteri första 13 milen. Då landade förbrukningen på 0.45 med 90% batteri kvar.
Hemvägen körde jag EV tills batteriet (90%) blev tomt ca 5 mil sedan slog den över till hybrid automatiskt. Då slutade förbrukningen på 0.25
Ända nackdelarna jag hittat efter 2 dagar med bilen är att det inte finns något fack för varningstriangeln, dragkroken och punkteringskitet.
Gick dock att pressa in punkteringskitet där 12V batteriet sitter, men känns sådär.
Nästa är att jag inte lyckats hitta nån app eller liknande för att kunna kika batteri% mm.
Har någon hittat en lösning på ovan?
Skickat från min SM-G955F via Tapatalk