Annons

Re: artikel i vi bilägare

81
Pratade med Kia här i Norrtälje idag:

"Vi har inte hört nå´t om de nya stänkskydden, vi får fortsätta vänta. Ring oss igen nästa vecka..."

Men hallå, andra har fått dem monterade redan!
Trist att behöva tjata :evil:
/Linus
Kia Ceed SW CRDi 2011 Komfort
Annons

Re: artikel i vi bilägare

84
Själv så har jag bestämt med verkstaden första veckan i april. Tar det så långt fram eftersom min ska lackas om på alla dörrar samt baklucka. Tyckte det var bättre att vänta ut vintern först.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: artikel i vi bilägare ang.stänkskydden

88
Linus skrev:Bredare? Mina ser ut som de gamla fast några cm längre ner mot backen...
Hade gärna fått vara lite bredare för att skydda mer.
Såhär ser mina ut: http://www.kiacarclub.se/viewtopic.php?f=17&t=423
Har du samma eller finns det olika modeller?
Har i och för sig inte mätt bredden på de nya. Den spontana känslan när jag tittade på dem var att de var bredare, men det kan vara en synvilla. De är säkert samma sort som du har.
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2011 KOMFORT

Re: Artikel i Vi bilägare angående stänkskydden

89
Någon som fått sidorna på bilen omlackad på de undemåliga stänkskydden?
Min svarta ceed sw uttagen 09 är i princip grå på hundbenen. Sidorna och speciellt hundbenen är pepprade med stenskott och ett antal har till och med gått igenom skyddsplasten på hundbenen :/

Pratade med Hedinbil i Jönköping idag och de sa att de inte hade hört talas om att detta var något som skulle kunna vara ett garantiärende. Fick de nya stänkskydden nu när jag gjorde 4000mila servicen men det är samt sagt lite väl sent.

För övrigt så kan jag informera att det med min 30mm sänkta ceed är stört omöjligt att köra ner/upp på trottoarer utan att det låter som om stänkskydden är på väg av.
kia optima sw gt line 2017

Re: Artikel i Vi bilägare angående stänkskydden

90
Hej!

Har fått min delvis omlackad pga bläster, sen ska man vara beredd på att det sällan blir 100% att hålla på att lacka om bilar, vilket vår bil inte blev trots 3 försök till efterjustering. Är ganska less på bilen och Kia f.n. Upptäckte en spricka på framrutan nyligen som Kia inte vill reklamera se vidare på forumet...