Annons
Annons

Re: Ceed sw gt line

2
Tumba skrev:Har beställt en ceed sw gt line med dct låda diesel vad tycker ni om bilen ni som har en sån??
Kanonbil :D ligger på runt 0.53 med ECO intryckt och lugn körning och lådan är :thumbup: skatten ligger på 1311/år.
Tidigare Kia bilar:
2010:kia ceed grdi sw planet blå.
2011:Kia picanto galaxy svart.
2013:Kia Ceed grdi sw sand track brun.
2016:Kia rio.Edit platium graphite mörk grå.
2016:Kia ceed GT grdi sw DCT dark gun mörk grå.
2018:Kia sportage GT LINE röd.

3
Är grymt nöjd med min såhär långt. Dct lådan är underbar att köra och jag tycker bilen känns rätt pigg ändå.
Några 0.53 har inte jag varit nära än men kört mkt stadstrafik. Så efter 50 mil ligger jag på 0.7

4
Tack så mycket för era svar jag hoppas att man blir lika nöjd jag har nu en kia seed sw diesel 2014 som har gått 3500 mil har inte haft några problem med den men vill ha automat så det är annledningen till att jag byter och jag hoppas att den är lite tystare

5
jag har en gt line 2016 diesel med dct låda som gått 200 mil och är i det stora hela nöjd men den kan vara lite seg i uppförsbackar . om man gasar "normalt" så växlar den inte gör ner , vilket vår ceed 2010 aut diesel gör
men det är väl en smaksak . påpekade detta för en kundmottagare hos en aukt kia verkstad som sa att de första 500 milen så är bilen i "learning mode" och att den skall efter det anpassa sig till hur man kör , nån som har synpunkter på detta?