Annons

Byta däck

1
Nu är det ju snart dags att byta däck, men nu funderar jag på om detta är möjligt att göra själv nu med den här däcktrycksövervakningen? Har inte tänkt på att fråga återförsäljaren men skulle ju vara tråkigt om det inte skulle gå byta däck själv hur som helst i fortsättningen. Tog det för givet..
Annons

2
Sålänge du har kia originalsensorer (eller förprogrammerade till kia) så kan du skifta hur du vill. Systemet har auto-learning. Gäller alla modeller utom Picanto. Tänk även på att du måste ha MINST 2 bars tryck i alla hjulen, annars varnar systemet

Re: Byta däck

4
Nu har jag bytt till sommar däck från dubbfria Hankook vinter däck och oj oj vilken besvikelse Continental PremiumContact 5 är må hända att dom är bra på broms sträcka etc men j.... vilket vägbuller i bilen har aldrig varit med om liknande
kommer omgående att byta till däck jag har haft innan Goodyear EfficientGrip Performance dom är jätte tysta och sköna
jag menar det kändes som jag satte på fulldubbade rally däck istället för sommar däck och jag tror inte Kia Ceed sw-16 är så dåligt isolerad för den gick jätte tyst och fint med Hankook dubbfria vinterdäcken
Tillägga att jag köpte bilen ny dec-15 med vinter däcken monterade och fick med nya sommar däck