Annons

Re: Små störande saker

11
Sedan så tycker jag att man kunde ha uttag i baksätet för 12 v för barnen så att det slapp ligga sladdar fram till instrumentpanelen, men logiskt nog finns det uttag i bagaget, men inte för de som sitter i baksätet. Detta är faktiskt störande också lol. Ska se om jag kan eftermontera ett uttag någonstans i baksätet :).
För det hade räckt med ett 12v uttag där fram, så hade kostnaden blivit densamma om man satt den andra vid baksätet.
Det känns som att teknikerna hade party när de tänkte igenom funktionerna. Kan riktigt höra dem skåla och skratta.

Hahaha vi sätter 12 v i bagaget och 2 där fram Hahaha. Sedan ser vi till så gps tanten babblar så mycket det går..lol
Annars är jag trots allt väldigt nöjd med bilen.
Annons

13
Angående USB så beror det väl på att den ström som levereras via sådan port är max 0,5 ampere. Skulle dom då leverera mer och du pluggar in ett vanligt USB-minne kan du kyssa det förväg.

Och bagageknappen på nyckeln har en funktion till. Trycker du på den när bilen är låst låses bara bakluckan upp och när du stänger luckan låses den automatiskt.
På ingång: KIA Cee'd SW 1.6 CRDI MY14

Re:

14
xzeros skrev:Angående USB så beror det väl på att den ström som levereras via sådan port är max 0,5 ampere. Skulle dom då leverera mer och du pluggar in ett vanligt USB-minne kan du kyssa det förväg.

Och bagageknappen på nyckeln har en funktion till. Trycker du på den när bilen är låst låses bara bakluckan upp och när du stänger luckan låses den automatiskt.
På en dator kan du både använda usb-minne och ladda telefonrn i samma port. Så det går absolut att kombinera.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

15
Som ronni säger man kan kombinera USB med laddning simpelt.
Sedan menar jag att det ena behöver inte utesluta det andra, hade man som normalt kunnat ladda telefonen, gps mm i de befintliga USB uttagen som finns där framme så har du ytterligare 2st 12v uttag. Visst bra med uttag i bagaget, även om jag inte använder det. Men helt klart skyller man kunna haft ett för baksätet också. Vi fick med ett sommarpaket med två dvd skärmar som man sätter på nackstöden. Gissa vart dessa kablar ska dras. Jag ska montera in ett eget uttag för baksätet.

Sedan har de övervakning för däcktryck visst bra kostade säkert massor att få fram. Men en sådan banal sak som att kunna rikta spolarmustyckena finns inte. :)

Det känns lite som en otroligt ogenomtänkt strategi, eller vad man nu ska kalla det.
Kom på en sak till som störde mig. Kolla manualen herregud man kan ha den som hantel, så idiotiskt många språk.
Förvara den i handskfacket så är ju det facket fullt. Manual gps mm mm kunde haft den på enbart svenska med tillägg på andra språk. Kan ju inte kosta så mycket att bara dela boken.
Annars en trevlig bil som sagt. :)

17
Jag säger inte att det inte går att ladda via USB, MEN den ström som levereras är bara 0.5 ampere medans en modern smartphone idag laddas med 1-1,5 ampere. Har ni laddat via datorn har ni säkert märkt att det tar lite längre tid. Detta pga av den standard som USB bygger på.

Så skulle man leverera mer ström till en USB-port i t.ex en bil, ja då skulle man förstöra all elektronik man ansluter som inte kan ta mer än 0,5 ampere.

Inte ens i en dator är det säkert att alla USB-portar levererar ström, det beror helt på hur moderkortet är byggt. Ni har säkert satt mus eller tangentbord i en USB-port någon gång och så har det visat sig att det inte fungerar, detta för att det just den porten inte levererar ström.

TPMS hade dom däremot inget val i. Det är lag på att alla nya bilar som säljs i Europa ska ha däcktrycksövervakning vid leverans.
På ingång: KIA Cee'd SW 1.6 CRDI MY14

18
Lol. Klart att du kan ladda ett bittert med lägre ström, det är ju bara så att man kan ha olika avkännande när batteriet är uppladdat, som minus delta volt, temp, eller tid. Det finns även andra avkänningsmetoder där man mäter batteriets resistans. Men faktum är att just få till en laddnings ström går utmärkt. Men det känns åter som att de var berusade när de satte dit vissa funktioner.