Annons

Re: Pris för beg cee´d?

11
Joa skrev: Blev förövrigt erbjuden 150' i handen av bilfirman, så man kan ju undra vad dom tänkt sälja den för....
De har antagligen redan en kund på den. Räkna med att de har en marginal på ganska exakt 7-10% + recond för ca 2500kr + eventeull reparation. Så de har en kund som ger runt 160-165 för den. Ett ganska rätt pris för bilen från en handlare. Privat ligger normalt 10-15% under handlarpriset.
Nu: Subaru XV 2,0D Sport 2012
Tidigare: Kia cee'd SW Komfort 1,6 CRDi 2010
Annons

12
Joa skrev:Tillägg
Glömde vinterdäcken, dubbade på LM.

Roligt med jämförelsen bilfirma kontra privat. Ungefär som att jämföra apelsiner och bananer, frukt båda två men jäkligt olika.

Blev förövrigt erbjuden 150' i handen av bilfirman, så man kan ju undra vad dom tänkt sälja den för....
Oj, så mkt.

Då har jag ju rätt 160+ är inga problem att få!. 10an kan inte jämnföras med en 09. Det är en jäkla skillnad på en miljöbil i andrahandsvärde i dagens miljö tider! :)

Lycka till!
Cee´d Crdi SW-10a

13
Biltoken skrev:
Joa skrev:Tillägg
Glömde vinterdäcken, dubbade på LM.

Roligt med jämförelsen bilfirma kontra privat. Ungefär som att jämföra apelsiner och bananer, frukt båda två men jäkligt olika.

Blev förövrigt erbjuden 150' i handen av bilfirman, så man kan ju undra vad dom tänkt sälja den för....
Oj, så mkt.

Då har jag ju rätt 160+ är inga problem att få!. 10an kan inte jämnföras med en 09. Det är en jäkla skillnad på en miljöbil i andrahandsvärde i dagens miljö tider! :)

Lycka till!

Säger samma sak, lägg ut den för minst 160, bilhandlarna på blocket tar 159000 för billigaste. http://www.blocket.se/hela_sverige?q=ki ... md=th&sp=1
Dår är de inte närhetan av utrustningen du skickar med, inte äns vinterdäck. +5000sek på några ögonblinkningar redan där.

Vet att det är bekvämt att gå till en bilhandlare, men har du inte brådska kolla intresset på Blocket först.
Hade varit mycket uppskattat Joa om du återkom med en lite säljrapport till oss här efter du sållt bilen!
[i][b][color=#008000]eco [/color][color=#404040]ceed sw -10:a[/color][/b][/i]

15
Jag har en Toyota Yaris -07 som gått ca 800 mil, aut. silvermetallic, centrallås med fjärr, AC stolsvärme och lite annat som är beställt extra. Den värderas av Holmgrens (bilfirma) till 93 000 kr och inköp var 149 000 kr

Så en Ceed -10 med 3000 mil går inte att sälja för 160 000 kr privat, det är vad en bilfirma tar. Skulle tippa på max 145 000 kr

Var inte -10 SW på kampanj när den var ny? De såldes väl för ca 180 000 kr, eller?
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

16
r_o_n skrev:Jag har en Toyota Yaris -07 som gått ca 800 mil, aut. silvermetallic, centrallås med fjärr, AC stolsvärme och lite annat som är beställt extra. Den värderas av Holmgrens (bilfirma) till 93 000 kr och inköp var 149 000 kr

Så en Ceed -10 med 3000 mil går inte att sälja för 160 000 kr privat, det är vad en bilfirma tar. Skulle tippa på max 145 000 kr

Var inte -10 SW på kampanj när den var ny? De såldes väl för ca 180 000 kr, eller?

Det är ingen skilland skillnad att köpa en bil med 6 års nybilsgranti kvar från en bilfirma eller privat.
Vad får man för de extra 15kkr av bilfirman menar du?

Ja. jag köpte min för 182, (2000 extra för metallick lack)

17
RobinSW skrev:
Det är ingen skilland skillnad att köpa en bil med 6 års nybilsgranti kvar från en bilfirma eller privat.

Bland annat erbjuder bilfirmor finansiering något jag har väldigt svårt att tänka mig en privatperson gör.

Men även utan den så känns det tryggare att göra en affär på 150k med en auktoriserad bilfirma. Så känner jag det i alla fall.
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2010 PEWTER BEIGE

18
Trident skrev:
RobinSW skrev:

Bland annat erbjuder bilfirmor finansiering något jag har väldigt svårt att tänka mig en privatperson gör.

Men även utan den så känns det tryggare att göra en affär på 150k med en auktoriserad bilfirma. Så känner jag det i alla fall.
För 15 tusen går jag gärna till banken själv och tar ett lån :!: :!: :!: Finns bank som tom erbjuder Miljöbilslån räntan är i stort sett samma som hos bilhandlare. Vet att en KIA eco 10:a faller inom den ramen hos Nordea.

Man kan även ta över om det finns sådan på köpobjektet, bankerna har färdida å snabba lösningar på detta.

Vidare undrar jag vad du menar bland annat ? Var det nån mer onödig anledning att beta 15 tusen mer för att köpa i billhal med personallöner och hyra som skall betalas?