Har en Cee´d SW ECO-10
- 3000 mil
- komfort
- piston grey metallic
- drag
- motorvärmare
- extraljus, 3 st Bosch Rallye 175
- lackförseglad
3000 mila service gjord, aldrig haft något bekymmer med den.
Fint skick både in- och utvändigt.
Måste sälja pga sjukdom, tyvärr... Är toknöjd med bilen men om inte kroppkakan är med så blir det ju inte mycket köra... Så då är ju frågan vad är rimligt att begära?
Annons
Re: Pris för beg cee´d?
2Uppskattat privatpris för en sådan enligt Bilpriser.se är: 139 500-150 500 kr
Då är dock inte drag, motorvärmare eller extraljus inräknat. Lackförseglingen lär inte göra så mycket på priset tyvärr..
Inbytespriset hos en handlare bör vara runt 130 000 kr.
Jag har sett sådana bilar i halvtaskigt skick gå för mellan 120 000 och 140 000 kr på auktion.
Någonstans mellan 140 och 145 kkr tycker jag verkar rimligt..
Har du någon bilförmedlare i dina trakter så är de ofta väldigt sugna på en ceed sw diesel.
Då är dock inte drag, motorvärmare eller extraljus inräknat. Lackförseglingen lär inte göra så mycket på priset tyvärr..
Jag har sett sådana bilar i halvtaskigt skick gå för mellan 120 000 och 140 000 kr på auktion.
Har du någon bilförmedlare i dina trakter så är de ofta väldigt sugna på en ceed sw diesel.
Nu: Subaru XV 2,0D Sport 2012
Tidigare: Kia cee'd SW Komfort 1,6 CRDi 2010
3Haha du låter ju som en jävlig dålig bilförsäljare. (eller försöker) Sedan skriver du att lackförseglinegn inte gör så mycket. Jag väljer då mycket hellre en bil med lackförsegling framför en annan! Visar ju på att ägaren vart rädd om bilen.JohanL skrev:Uppskattat privatpris för en sådan enligt Bilpriser.se är: 139 500-150 500 kr
Du kan lätt begära 160000-170000 på blocket, å inte gå ner mer än ca: 5000-10000 sek.
Ang all extra lull lull så är det ett jättebra mot arguement mot PRUT och tala om att många ringt just på DIN bil för att du har denna utrustning! Gå ABSOLUT INTE TILL EN bilhandlare när du har sån attraktiv bil att sälja!
OBS, bara motorvärmaren är Guld värd! Ångrar att jag inte köpte med detta.
Hälsningar Robin
[i][b][color=#008000]eco [/color][color=#404040]ceed sw -10:a[/color][/b][/i]
4...och du låter som en sanslös optimist om du tror att 30k skulle räcka i värdeminkning på en bil som rullat 3000 mil. I princip förlorar man nästan 30k bara man rullar ut från bilfirman.RobinSW skrev:Haha du låter ju som en jävlig dålig bilförsäljare. (eller försöker) Sedan skriver du att lackförseglinegn inte gör så mycket. Jag väljer då mycket hellre en bil med lackförsegling framför en annan! Visar ju på att ägaren vart rädd om bilen.JohanL skrev:Uppskattat privatpris för en sådan enligt Bilpriser.se är: 139 500-150 500 kr
Du kan lätt begära 160000-170000 på blocket, å inte gå ner mer än ca: 5000-10000 sek.
Ang all extra lull lull så är det ett jättebra mot arguement mot PRUT och tala om att många ringt just på DIN bil för att du har denna utrustning! Gå ABSOLUT INTE TILL EN bilhandlare när du har sån attraktiv bil att sälja!
Hälsningar Robin
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2010 PEWTER BEIGE
5Han låter som en realist skulle jag villja säga. Lackförsegling har inget värde när du byter in bilen. Ja du kan lätt begara 160 -170 men jag tvivlar på att han kommer få det.. lägger man till 10-20k så får man ju en ny bil istället.RobinSW skrev:Haha du låter ju som en jävlig dålig bilförsäljare. (eller försöker) Sedan skriver du att lackförseglinegn inte gör så mycket. Jag väljer då mycket hellre en bil med lackförsegling framför en annan! Visar ju på att ägaren vart rädd om bilen.JohanL skrev:Uppskattat privatpris för en sådan enligt Bilpriser.se är: 139 500-150 500 kr
Hälsningar Robin
Enligt min handlare skulle jag få 145 i byte mot en bil för 306k Ut i hallen skulle priset vara på 150-160. Så privat över 160 är ju rena drömmen..
Vill man sälja så är det bara att sänka priset.
Starta på 155 och var beredd på att gå ner till 140 kanske..
6Att en person hellre väljer att köpa en bil med lackförsegling mot en utan betyder inte att man får mer för den. Detsamma gäller dragkrok och extraljus. Det enda av extrautrustningen som man kan få lite extra för är motorvärmaren. Dragkroken ger inget extra i värde utan gör bara bilen mer lättsåld. Extraljusen kan i vissa fall ge en prisreduktion, se till att ha papper på att de är professionellt monterade.RobinSW skrev: Haha du låter ju som en jävlig dålig bilförsäljare. (eller försöker) Sedan skriver du att lackförseglinegn inte gör så mycket. Jag väljer då mycket hellre en bil med lackförsegling framför en annan! Visar ju på att ägaren vart rädd om bilen.
Hälsningar Robin
Att tro att man kan få så nära nypris för en ett år gammal bil känns lite väl optimistiskt. Men man kan ju pröva, det kostar ju bara annonsavgiften.
Jag är inte bilsäljare. Men har stor erfarenhet av värderingstjänster.
Som bladhet skrev. Privat så skulle jag nog begära 155 och vara beredd på att hamna nedåt 140 vid en snabb affär. Idealiskt vore att låta en bilförmedlingsfirma (Ej bilhandlare) sälja bilen då de idag är mycket duktiga på att få ut bra pris på lite nyare begagnat.
Edit: En bilförmedlare har som regel en marginal på 7%. Får han då sålt bilen för strax över 160 så ger ju det dig 150 i handen och du behöver inte göra ett dyft. Det hade nog varit mitt val i alla fall.
7Nja, nu är ni negativa.
Det finns ingen 10a under 160 på blocket. Dessa har desutom ingen utrustning som man vill ha och måste köpa till på dessa.
Vinterdäck, motorvärmare och drag går ju på 20papp!.
Så minst 160 för din privat är rimligt, om det inte nu är nått stolpskott som inte vet hur dyrt utrustning är.
JAg vet att inte bilhandlare betalar för extra utrustning, men en smart privatköpare förstår att vinterdäck mm kostar pengar..
Det finns ingen 10a under 160 på blocket. Dessa har desutom ingen utrustning som man vill ha och måste köpa till på dessa.
Så minst 160 för din privat är rimligt, om det inte nu är nått stolpskott som inte vet hur dyrt utrustning är.
JAg vet att inte bilhandlare betalar för extra utrustning, men en smart privatköpare förstår att vinterdäck mm kostar pengar..
Cee´d Crdi SW-10a
8Nu får vi inte glömma att de bilar som ligger på blocket bevisligen inte blivit sålda. (Jag vet att jag nu är väldigt negativ..)Biltoken skrev:Nja, nu är ni negativa.
Vinterdäck på lm-fälg för en nyare bil gör normalt 5000kr på priset. Men det var ju inte med på denna bilen.
Ligger en privatförsäljning utepå blocket mer än 4-6 dagar är priset på denna för högt. En väl utformad annons med rätt pris på blocket ska ge en försäljning på under 4 dagar. En annons som är äldre ska tas bort och läggas in igen.
9Snälla snälla snälla lyssna på JohanL för det han säger stämmer verkligen. Varje gång jag sålt en bil så har den blivit såld på under en vecka, till ochmed under 24 timmar förutom två gånger då jag satt priset för högt.
Sålde en can-am 800 fyrhjuling på under 24 timmar. Han prutade inte ens när han kom och kollade.. alltså helt rätt pris.
Men visst. Har man gott om tid att bli av med bilen så testa med 160, men jag tvivlar starkt på någon kommer betala dom pengarna.
Önskar själv att någon kommer och köper min för dom pengarna men jag vet att den aldrig kommer ske.
Skulle jag måste sälja min här och nu så räknar jag med 130-135
En ceed sw 1,6 crdi komfort -09. Xenon på halvljus. 3st extraljus med 55w xenon. Sommar och dubbade v-däck på alufälg. 2700mil. Färg: Vit. Vilket verkar vara den färg som är väldigt inne nu.
Sålde en can-am 800 fyrhjuling på under 24 timmar. Han prutade inte ens när han kom och kollade.. alltså helt rätt pris.
Men visst. Har man gott om tid att bli av med bilen så testa med 160, men jag tvivlar starkt på någon kommer betala dom pengarna.
Önskar själv att någon kommer och köper min för dom pengarna men jag vet att den aldrig kommer ske.
Skulle jag måste sälja min här och nu så räknar jag med 130-135
En ceed sw 1,6 crdi komfort -09. Xenon på halvljus. 3st extraljus med 55w xenon. Sommar och dubbade v-däck på alufälg. 2700mil. Färg: Vit. Vilket verkar vara den färg som är väldigt inne nu.
10Tillägg
Glömde vinterdäcken, dubbade på LM.
Roligt med jämförelsen bilfirma kontra privat. Ungefär som att jämföra apelsiner och bananer, frukt båda två men jäkligt olika.
Blev förövrigt erbjuden 150' i handen av bilfirman, så man kan ju undra vad dom tänkt sälja den för....
Glömde vinterdäcken, dubbade på LM.
Roligt med jämförelsen bilfirma kontra privat. Ungefär som att jämföra apelsiner och bananer, frukt båda två men jäkligt olika.
Blev förövrigt erbjuden 150' i handen av bilfirman, så man kan ju undra vad dom tänkt sälja den för....