Annons

Re: Telefonerna tappas bort i BT

21
kallt_kaffe skrev:
Ronnie skrev:Min iPhone vill absolut inte ansluta, den finns med i listan på enheten, men det går inte. Härmed har jag bestämt att Apple suger på bluetooth och felet är 100% telefon.
Och du har kollat upp att du har senaste versionen, d.v.s. 7.5.8, av mjukvaran i navigations/mediaenheten?
Nej, får ut och kolla, återkommer ikväll...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Annons

Re:

24
HellboyElvis skrev:Då beger man sig till Kiaverkstad och berättar att man har ett äpple som inte ansluter som det ska och får en tid för uppdatering av mjukvara ;)
Tack. :) Ska snacka med Hedins imorgon.
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.

Re:

26
HellboyElvis skrev:Då beger man sig till Kiaverkstad och berättar att man har ett äpple som inte ansluter som det ska och får en tid för uppdatering av mjukvara ;)
Uppdaterade den själv, ny version på bluetooth, karta och grundprogramvaran. Började 17:10 klart 18:07
På sidan med firmware stod det att tidsåtgången var " a couple of minutes". :)

TRestade igen. Omstart telefon. På med bluetooth, bilen är i listan, klickar anslut. Telefonen finns med i bilens lista.
Kommer upp i telefonen att jag ska mata in lösen, 0000, gör det i telefonen. Då hoppar det upp en ruta på bilens skärm att jag ska mata in 0000 i telefonen, vilket jag gjort. Försöker på alla vis ett flertal gånger och samma resultat. En ruta i telefonen att anslutningen misslyckats.

Förb*nnade skitbil!!!

Re:

28
HellboyElvis skrev:Funkar Android-telefonen fortfarande?
Isåfall är det inte bilens fel....
Ja, det gör den.
Märkliga är att allt funkade som det skulle när jag hämtade bilen 27/2. Använde blåtand i ett par månader till musik, sedan usb. Skulle testa igen för några dagar sedan, inget fungerade.

Re: Telefonerna tappas bort i BT

29
Slutsatsen jag nu dragit är att det var den senaste systemuppdateringen av Android som spökade, jag gav mig den på att få det att funka, plockade bort kopplingen till KIA MOTORS i telefonerna och slängde dem även i stereon, "gifte" sedan om dem och nu funkar det klockrent, när den inte hittar jobbfånen på fritiden får jag välja den privata i listan och tvärtom.

Skulle dock vara smutt med en funktion som så att säga scannar av blåtänderna och connectar till den telefon den hittar med möjlighet att prioritera utifrån listan så sökningen börjar med den mest sannorlike förarens telefon. :thumbup:
Cee'd SW 1,6 CRDI Limited Edition aut Infrared reg 140627