Om du får dina stänkydd bytta så får du gärna lägga upp bilder på dom efter monteringen.Backis skrev:Har tid för byte nu på fredag.
Återstår att se om verkstaden ringer och bokar om tiden för 3:e gången. Tyvärr skulle jag inte bli förvånad.
Stänkskydden är som Jesus, alla har hört talas om dem, men ingen har sett dom.
Annons
Re: artikel i vi bilägare
42Tyvärr blev min profetia sanningBackis skrev:Har tid för byte nu på fredag.
Återstår att se om verkstaden ringer och bokar om tiden för 3:e gången. Tyvärr skulle jag inte bli förvånad.
Stänkskydden är som Jesus, alla har hört talas om dem, men ingen har sett dom.
Stänkskydden har inte kommit. Någon nytt leveransdatum visste verkstaden inte. Sannolikt lämnar KIA centralt inga besked.
Får ni några besked från er ÅF, meddela gärna.
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2011 KOMFORT
44Hejsan.
Mitt första inlägg på detta forum...
När vi hämtade vår nya Ceed SW -11 förra veckan frågade jag om de nya stänkskydden...
Säljaren såg lite undrande ut å visade en liten plastfoliebit i bak framför bakhjulet. Skulle enligt honom räcka, låter tveksamt tycker jag.
Känner mig nöjd med bilen, har dock bara kört 10 mil. Sambon som kört 60 mil gillar den mer och mer...
På "återseende"...
/Linus
Mitt första inlägg på detta forum...
När vi hämtade vår nya Ceed SW -11 förra veckan frågade jag om de nya stänkskydden...
Säljaren såg lite undrande ut å visade en liten plastfoliebit i bak framför bakhjulet. Skulle enligt honom räcka, låter tveksamt tycker jag.
Känner mig nöjd med bilen, har dock bara kört 10 mil. Sambon som kört 60 mil gillar den mer och mer...
På "återseende"...
/Linus
Kia Ceed SW CRDi 2011 Komfort
45är det någon som fått nya stängskydden . berätta.
Senast redigerad av leber den 02 jan 2011, 10:24, redigerad totalt 1 gång.
46ViB har fått uppgift om att nya stänkskydd kommer att komma som tidigast under mellandagarna. Tidningen kommer att få dessa monterade på sin långtest Kia ceed. Vad gäller eventuella omlackeringar ska Kia ta tag i det när stänkskydd är levererade.
47jätte bra information.
Senast redigerad av leber den 02 jan 2011, 10:25, redigerad totalt 1 gång.
48Jag skickade för någon dag sedan ett mail Till Kia centralt och frågade hur det går för dem.
Detta fick jag till svar, ser ju hoppfullt ut:
Detta fick jag till svar, ser ju hoppfullt ut:
Hej,
Efter att ha kollat vad som kallas lagersaldo så säger jag att det finns 3200 stänkskydd i lager samt 800 på väg in.
Mvh
Gunnar Persson
Regionchef Service / Teknisk chef
KIA MOTORS SWEDEN AB
Kanalvägen 12
194 61 Upplands Väsby
www.kia.se
Nu: Subaru XV 2,0D Sport 2012
Tidigare: Kia cee'd SW Komfort 1,6 CRDi 2010
49Tillägg:
Min verkstad ringde mig och sa att det igår fanns 3200 stänkskydd i lager, men idag är det tomt och han hade då ringt kollat vad som hänt och det är så att en verkstad har beställt samtliga och det finns altså inga mer att beställa än så länge.
Undersökning pågår om vad smo egentligen har hänt.
Så någon verkstad har ett par pallar med stänkskydd stående i sitt lager idag.
Min verkstad ringde mig och sa att det igår fanns 3200 stänkskydd i lager, men idag är det tomt och han hade då ringt kollat vad som hänt och det är så att en verkstad har beställt samtliga och det finns altså inga mer att beställa än så länge.
Undersökning pågår om vad smo egentligen har hänt.
Så någon verkstad har ett par pallar med stänkskydd stående i sitt lager idag.
Nu: Subaru XV 2,0D Sport 2012
50Det här är ju "Roy och Roger" fasoner. Pinsamt KIA. Inte ens när "vi bilägare" tar upp problemen klarar ni av en så banal sak som att leverera stänkskydd till en bil.
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2010 PEWTER BEIGE