Hej!
Var ute och körde i 10-20 minuter idag. Tidigare har det luktat bränt vid höger bakdäck och idag när vi stannade så rykte det vid höger bakdäck. Är det bromsbeläggen som ligger mot skivan? Handbromsen?
Annons
Re: Ryker vid höger bakdäck
2Är det en diesel så tror jag att det är partikelfiltret som orsakar lukten och eventuellt röken. Kan bli extremt varmt när bilen bränner ur partikelfiltret och en lukt som kan påminna om gummi är vanligt förekommande.
Kia Optima SW 1,7 CRDi GT Line Plus 2018 : Silky Silver Metallic
Gamla bilar:
• Kia Cee’d SW 1,6 CRDi Komfort 2014 : Dark Gun Metal Metallic
• Kia Pro’Ceed 2.0 CRDi 2008 : Svartmetallic
Gamla bilar:
• Kia Cee’d SW 1,6 CRDi Komfort 2014 : Dark Gun Metal Metallic
• Kia Pro’Ceed 2.0 CRDi 2008 : Svartmetallic
3Tack för svaret!
Detta hände efter att jag hämtat bilen från verkstaden där de hade rengjort partikelfiltret samt bytt en givare som var hänförlig till partikelfiltret, vilken vet jag inte, nåt på diff* kanske...
Detta hände efter att jag hämtat bilen från verkstaden där de hade rengjort partikelfiltret samt bytt en givare som var hänförlig till partikelfiltret, vilken vet jag inte, nåt på diff* kanske...
4Då kanske bilen inte kände av den förra reningen, utan rengjorde det igen...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
5Är bromsarna väldigt varma är det troligtvis det som krånglar, färdbroms eller handbroms får man kolla upp isf, är bromsarna såpass kalla att man kan stöta i dom 1-2 sek utan att bränna sig är det bara normalt.
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.