[img]http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/12 ... a3a89f.jpg[/img]
Frågan är varför KIA ljuger om betalningen, detta ser riktigt riktigt illa ut då dom "bjuder" på första bytet och det borde tydligt framgå i en nyhetsartikel.
Annons
Re: Igensatta bränslefilter
72Här är det i deras webupplaga istället.
http://www.dn.se/ekonomi/biltillverkare ... -hos-okq8/
Där ser man, fler än Kia som har problem. Volvo verkar mörka eftersom de får sitt bränsle till sitt eget tankställe, "Tanka" från OKQ8...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
73Som sagt, Kia löser detta på ett bra sätt som jag sagt tidigare, Kia varnar nu för deras diesel men bjuder på första bytet. Vill man sen fortsätta tanka deras diesel får man stå för kostnaden själv. Allt pekar på att det är dieseln det är fel på och att det är flera märken som också har problem.
Ska bli kul att se hur detta slutar.
Ska bli kul att se hur detta slutar.
Kia Optima SW 1,7 CRDi GT Line Plus 2018 : Silky Silver Metallic
Gamla bilar:
• Kia Cee’d SW 1,6 CRDi Komfort 2014 : Dark Gun Metal Metallic
• Kia Pro’Ceed 2.0 CRDi 2008 : Svartmetallic
Gamla bilar:
Igensatta bränslefilter
75Det är ju ingen nyhet att tanka innehåller diesel från OKQ8 och att dom inte vill uttala sig ser inte jag som att "mörka". Däremot så står Volvo för kostnaden VARJE gång du får filtret igen satt. För rent juridiskt sett så är det inget fel på bränslet så länge bil branschen godkänt klassningen. När det gäller företag så är det just enbart det juridiska som gäller och inte rådgivning.Ronnie skrev:Här är det i deras webupplaga istället.
http://www.dn.se/ekonomi/biltillverkare ... -hos-okq8/
Där ser man, fler än Kia som har problem. Volvo verkar mörka eftersom de får sitt bränsle till sitt eget tankställe, "Tanka" från OKQ8...
Så realistiskt sett tar ju Volvo större ansvar för sina kunder kan man tycka. Sista fallet var min vän som har en V70 av 2010 årsmodell och Volvo bör hans filter helt gratis och inget snack.
Som man kunde läsa så har ju OKQ8 sänkt RMEhalten till 5% igen vilket är i paritet med dom övriga bolagen så problemen borde ju bli mindre nu.
Detta problem gäller ju endast OKQ8as bio diesel + vilken dom säljer på 370 stationer i Sverige. Man kan ju då hitta ok mackar som inte säljer denna diesel men oturligt nog i Uppsala/ norra Stockholm så får man ta sig ända till OKQ8 i Rimbo för att tanka "safe"
Personligen hoppas jag bara att mitt filter klara sig till i vår då jag ska byta bil.
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013
KIA Picanto 1,0Edition 2013
76igår på radions dagens eko,talades det om OkQ8 miljö dielsel,dom påtalade att det finns 7 bilmärken som ej kan köra på dera dielsel.en repensetant från Ok sade att dom skall se över sin miljö dielsel.
77Är dåligt insatt i problemet men har nyligen köpt en Diesel Kia, så vilka stationer ska man undvika? Är det bara OKQ8 och Tanka? Brukar oftast tanka på Jet/Ingo, är det några problem?
Kia Sorento 2.2 CRDi AWD Blackline Edition - 17
Kia Sorento 2.2 CRDi AWD Business Plus, -16
Kia Ceed 1.6 CRDi SW Special Edition -15
Kia Sorento 2.2 CRDi AWD Business Plus, -16
Kia Ceed 1.6 CRDi SW Special Edition -15
78Inne på min andra Kia sedan 2008. Har aldrig haft problem och har alltid tankat Jet/Ingo.Knace skrev:Är dåligt insatt i problemet men har nyligen köpt en Diesel Kia, så vilka stationer ska man undvika? Är det bara OKQ8 och Tanka? Brukar oftast tanka på Jet/Ingo, är det några problem?
KIA Ceed SW Special edition 2015
79Är inne på min andra Kia och kört cirka 6000mil med diesel från ST1, Jet/Ingo, Qstar och Statoil utan några problem.Knace skrev:Är dåligt insatt i problemet men har nyligen köpt en Diesel Kia, så vilka stationer ska man undvika? Är det bara OKQ8 och Tanka? Brukar oftast tanka på Jet/Ingo, är det några problem?
Kia Optima SW 1,7 CRDi GT Line Plus 2018 : Silky Silver Metallic
Gamla bilar:
Gamla bilar:
Igensatta bränslefilter
80Var ute och körde i 11 minus idag och bilen gick inte över i nöddrift
gissar på att filtret håller nån månad till hahaha
(böt filter i april)
Volvo V70 D2 Momentum -14