Annons

Dragkrok på ny Ceed SW

1
Hej allihopa

Är på väg att införskaffa en splitterny Ceed SW och tänkte höra om någon har lite erfarenheter om dragkrok och kostnader. Är det lika bra att få det löst hos försäljaren eller skall jag kanske ta det externt?

Vad skall jag räkna med för kostnad? Har fått ner priset rätt okej på det exemplaret jag har beställt men vill ändå veta hur hårt man kan pressa säljaren i priset :twisted:

För övrigt är jag själv fortfarande osäker på om jag "behöver" dragkrok men har man en fruga hemma som hävdar att man måste ha det, så är det svårt att hitta argument trots att man tycker att bagaget är löjligt stort redan.
Annons

Re: Dragkrok på ny Ceed SW

2
Hej

Jag är också på g att införskaffa en splitterny SW med komf. paket.
Priset för krok är 7500:- har jag för mig, men eftersom det inte är aktuellt att transportera större
volymer än 1660 liter mer än nån gång per år så har jag (vi ;) ) bestämt att vi skippar kroken och hyr
lastbil de gånger vi behöver på typ Statoil för 7-800:- istället.
Har hittat dragkrokar för för typ 5000:- med mont. men om man köper
cee'd med komf. paket så behövs tydligen en 13-polig kontakt också pga backsensorn.
(man kanske inte vill höra ett konstant piiiiiip när man kör med släp) :)
2018 cee'd SW GDi
fd. 2010 cee'd SW CRDi

3
Hej,

Jag väntar också på min nya Cee´d SW som bör komma inom en vecka :D
7500:- för krok är samma pris som jag fått, har dock ej valt det pga samma anledning som ovan. Däremot fick jag veta att prisskillnaden mellan en vanlig krok och en infällbar inte var särskilt stor. Hade jag valt krok så skulle jag definitvt valt en infällbar för hur praktiskt det än må vara så förskönar det ju knappast bilen.

Kalle

6
junker66 skrev:Hej
Kommer att få hem min Cee´d på Måndag och jag har beställt ett fast drag, 6900 kr kostade det med mont + besiktning. Avtagbart drag skulle gå på 9500.
priset varierar,här i västmanland så går det på ca 11000:- mont o klart
fick det på min men betalade bara 6000:- för ett fast drag :lol: :lol:
säljarens fel :D min lycka :D
KIA pro_ceed CRDI 2.0