Annons

lampa för låg bränslenivå?

1
Det här känns som en idiotfråga, men jag funderar över om aktuell modell av Rio är utrustad med en varningslampa för låg bränslenivå? Nog för att man har koll på det ändå men jag har aldrig sett den lysa faktiskt trots kanske 60km kvar i tanken. Är den borttagen eller är det bara min bil som spökar?
Kia Rio 1.2 Edition Komfort Svart 2012
Tidigare: Kia Sportage 2.0 AWD Komfort Pearl Black 2011
Annons

Re: lampa för låg bränslenivå?

4
KRYSS skrev:Vår Rio har en lampa, den åkte igång när det var ungefär 50km kvar i tanken. Enligt färddatorns räknare då.. :)
Har sett när solen ligger på att det faktiskt finns en där. Det verkar ju dock orimligt att det ska ta ända ner till runt 50km eftersom färddatorn slutar visa hur mycket det är kvar efter den gränsen . Osmidigt :) I Sportagen tändes den vid 90 - 100km.
Kia Rio 1.2 Edition Komfort Svart 2012
Tidigare: Kia Sportage 2.0 AWD Komfort Pearl Black 2011

8
Classe skrev:Varför finns det EJ någon summer som låter när väl lampan tänds, det fanns på mina tidigare bilar Seat, och Jetta

personligen tycker jag att det är jäkligt skönt utan då signalen i våran gamla Skoda höll på att skrämma livet ur en varje gång hahaha. Man tittar ju ändå ner någon/några gånger per mil och då ser man ju att det lyser iaf och man har ju typ 10 mil på sej :-)
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013