Annons
Annons

Re: Rost på A-stolparna

12
Nej, det är ingen ytrost. Det finns på flera ställen på à-stolparna. Det är inga stora fläckar men det syns tydligt att det
Kommer underifrån, man ser att det är blåsor och ingen ytrost. Tvättar och sköter bilen noga. Vaxar varje år.
Något mer skall inte behövas. Har haft mycket bilar genom åren, aldrig sett en så ny bil rosta på à-stolparna.

13
kalle2345 skrev:Nej, det är ingen ytrost. Det finns på flera ställen på à-stolparna. Det är inga stora fläckar men det syns tydligt att det
Kommer underifrån, man ser att det är blåsor och ingen ytrost. Tvättar och sköter bilen noga. Vaxar varje år.
Något mer skall inte behövas. Har haft mycket bilar genom åren, aldrig sett en så ny bil rosta på à-stolparna.
Det måste ju helt klart ha blivit något fel i tillverkningen på din bil tror jag, har du visat upp den för KIA?
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013

16
Bilen är nu lackbesigtigad och det är mycket rost spritt på A-stolparna, kommer innifrån.
Kia vill åtgärda på garantin så snabbt som möjligt. Det är ju ingen bra reklam med ny bil som rostar så allvarligt
I bärande delar. Jag är mycket tveksam till detta och känner mig lurad och inte fått vad jag betalat för.
Det funkar inte att bara slipa och lacka över, det kommer tillbaka.