Annons

Re: Trista Ceed SW 2013

21
Hej! Tråkigt att ts inte verkar gilla nya ceeden men inte mycket att göra bara byta till annat märke.Verkar märkligt att inte upptäcka bullret vid provkörningen och själv har jag kört med odubbat både på min gamla ceed (2010) och på min nya ceed(2013) och upplever nog inte bullret störande inte om man jämför med andra nyare bilar jag haft så tycker jag att det inte är skillnad när man har satt på sommardäcken.Själv är jag inne på min tredje kia och är helnöjd :wave:
Tidigare Kia bilar:
2010:kia ceed grdi sw planet blå.
2011:Kia picanto galaxy svart.
2013:Kia Ceed grdi sw sand track brun.
2016:Kia rio.Edit platium graphite mörk grå.
2016:Kia ceed GT grdi sw DCT dark gun mörk grå.
2018:Kia sportage GT LINE röd.
Annons

24
jockejr skrev:ceed 2013 har väl inte så mycket buller?. Fan den e ju knäpptyst om man jämför med gamla modellen.
Är det såpass stor skillnad? Köpte just en 12:a, gamla modellen. Och upplever den som bullrig över 85.
Synd att prisskillnaden är så stor på en begagnad 12:a och en ny 13...

25
Stew skrev:
jockejr skrev:ceed 2013 har väl inte så mycket buller?. Fan den e ju knäpptyst om man jämför med gamla modellen.
Är det såpass stor skillnad? Köpte just en 12:a, gamla modellen. Och upplever den som bullrig över 85.
Synd att prisskillnaden är så stor på en begagnad 12:a och en ny 13...
Hej! Tycker det inte är någon större skillnad,Skulle vara lite i så fall men kanske beror på däcken.
Tidigare Kia bilar:
2010:kia ceed grdi sw planet blå.
2011:Kia picanto galaxy svart.
2013:Kia Ceed grdi sw sand track brun.
2016:Kia rio.Edit platium graphite mörk grå.
2016:Kia ceed GT grdi sw DCT dark gun mörk grå.
2018:Kia sportage GT LINE röd.

28
leber skrev:hämat ut bilen16 april .crde sw buisniss endajag kan klaga på är stolvärmen ,den verkar svag emot min seed 2010, min nya har skinnklädsel om det motverka.

Vår säljare sa att felet med stolsvärmen hade med skinnklädseln att göra.
KIA Cee´d 1,6 CRDi SW Komfort - Cassa White Solid - 2013

29
kiaceeddriver skrev:
leber skrev:hämat ut bilen16 april .crde sw buisniss endajag kan klaga på är stolvärmen ,den verkar svag emot min seed 2010, min nya har skinnklädsel om det motverka.

Vår säljare sa att felet med stolsvärmen hade med skinnklädseln att göra.
Säljaren pratar i nattmössan. Tyg eller skinklädsel har ingen betydelse.
Stolvärmarna ska värma upp i vilket fall som hellst.
Kia Ceed EX 1.6 EX komfort svart -11 (fruns)
Volvo V70 Classic momentum grafitgrå metalic -07

30
Jag klistrar igen e-mail från Kia agenten som jag fick förra månaden(2013-04-09):
"Hej,
Nya värmemoduler är på väg ut till verkstäder och återförsäljare.
Alla berörda bilägare kommer att kontaktas.
Elin
Kia Kundsupport
Kia Motors Sweden AB
Kanalvägen 12, 194 61 Upplands Väsby
T +46 8 400 443 00 F +46 8 400 443 90"

Fortfarande alla verkstäder i Västmanland har ingen anning om det,undrar om man ska ringa Konsumentsverket för tolkning,om jag har köpt bil för 200`så ska den funka prick fritt eller ska man kräva viss kompensation ??? Nu är vinter borta och dom tror verkligen att dom har tid för att fixa felet till nästa vinter? Konstig av allt är att folk fortfarande får bilar leverade utan att felet är återgärdat! :thumbdown:
Kia Ceed 1,6 CRDI SW 2013 sirius silver