när någon glödlampa pajjade. Problemet var bara att den ofta lyste konstant
trots att alla glödlampor var hela
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Ja där har vi ytterligare en miss i instruktionsboken – där står antal Watt på alla lampor, men inte modell!botze skrev:Glömde fråga vilken lampa man ska köpa? Kan ju vara bra att ha köpt lampan INNAN man skruvar ut kylarvätskebehållaren o.s.v....
Ja macken hade en lista och det visade sig mycket riktigt vara H7.reboot81 skrev:Ja där har vi ytterligare en miss i instruktionsboken – där står antal Watt på alla lampor, men inte modell!botze skrev:Glömde fråga vilken lampa man ska köpa? Kan ju vara bra att ha köpt lampan INNAN man skruvar ut kylarvätskebehållaren o.s.v....
Halvljuset är H7, den stora lampan.
Ah jag tror jag fattar, tack! Ska ner och prova direktturboklasse skrev:Den övre delen av bygeln sitter i en liten krok. Tryck in den och dra den åt sidan så viks den ner och lampan lossnar. Hoppas du försår.
botze skrev:Det funkade! Stort tack turboklasse och alla andra som hjälpt till, att det ska vara så svårt att byta ett litet halvljus![]()
Nu visade det sig iofs vara ganska lätt, om man visste hur man skulle göra. Men för att byta helljuset på samma sida (höger) ser det ut som att man måste demontera behållaren för spolarvätska..?? Och på vänster sida verkar både hel- och halvljus sitta tajt till framför batteriet, måste man demontera batteriet då...??
Undrar också varför det ser annorlunda ut i min bil än vad som finns beskrivet i tråden..?