Annons

Optima i Las Vegas

1
Är just nu på semester i Las Vegas och måste säga att jag är väldigt överraskad över hur många Optimor det finns här :)

Överlägset den vanligaste Kian, det kan stå flera stycken på varje parkeringsplan i olika färger och vi har sett många på vägarna, väldigt många faktiskt. Har sett fler Optimor på samma parkeringsplats än vad jag har sett Optimor under nio månader i Sverige.

Konstigt...

Hyrbilen är en GMC Terrain som är i princip ny. I storlek mellan Sportage och Sorrento. 2500 spänn för 9 dagar :)
Kör: Kia Ceed GT+, Kia Soul
Körde: Kia Optima Executive
Annons

Re: Optima i Las Vegas

2
När Optiman togs fram var siktet inställt på USA-marknaden. Medans vi i Sverige, första året fick en tilldelning på 600 bilar. Den tilldelningen är dålig även år 2, om jag fattat rätt.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Optima i Las Vegas

4
Jo, tilldelningen vet jag om - men det har ju inte direkt varit tomt i lagren så alla har inte gått åt (vad jag vet).

Det underliga är att jag sett EN Ceed/Forte, TVÅ Sportage och TRE Sorento. Så det jag reagerar (positivt) på är att Optima verkar vara den överlägset populäraste Kiamodellen här. Nästan i nivå med Toyota Camry...

Ska bli intressant att se om det vänder i Sverige, eller om folk kommer fortsätta välja andra märken i denna klass. Får Optima bara in en kombi så kanske det vänder, men å andra sidan ser man väldigt få Hyundai i40 kombi - trots att det är klassens kanske bästa alternativ om man räknar in alla parametrar.
Kör: Kia Ceed GT+, Kia Soul
Körde: Kia Optima Executive

Optima i Las Vegas

5
mibe skrev:Jo, tilldelningen vet jag om - men det har ju inte direkt varit tomt i lagren så alla har inte gått åt (vad jag vet).

Det underliga är att jag sett EN Ceed/Forte, TVÅ Sportage och TRE Sorento. Så det jag reagerar (positivt) på är att Optima verkar vara den överlägset populäraste Kiamodellen här. Nästan i nivå med Toyota Camry...

Ska bli intressant att se om det vänder i Sverige, eller om folk kommer fortsätta välja andra märken i denna klass. Får Optima bara in en kombi så kanske det vänder, men å andra sidan ser man väldigt få Hyundai i40 kombi - trots att det är klassens kanske bästa alternativ om man räknar in alla parametrar.
Nog mest otur du inte sett andra modeller för på statistiken ser man iaf andra modeller också säljer.:)
ImageUploadedByTapatalk1361727036.619295.jpg ImageUploadedByTapatalk1361727036.619295.jpg Visad 2536 gånger 143.82 KiB
ImageUploadedByTapatalk1361726969.237578.jpg ImageUploadedByTapatalk1361726969.237578.jpg Visad 2536 gånger 124.55 KiB
Vit 2012 Kia Sportage 2.0 CRDi AWD Executive + komfort, skinn, navigator, automat, panorama soltak, dragkrok, sidosteg + hasp plåt fram, bak.