Hejsan,
Jag var inne hos en handlare i södra Halland idag för att fråga vad den andra servicen till min ceed diesel -11 skulle kosta. Kundmottagaren gav mig ett pris på 6100kr, men sa att de har kampanj just nu så jag skulle få min service för bara 5500kr.
Är det verkligen så hutlöst dyrt att serva sin Kia?
Är det någon som vet en handlare som har bättre priser i södra Sverige? Vi är beredda på att åka några mil om det finns pengar att spara.
Mvh
Johan
Annons
Re: Svindyr service i Halland!
2Varför leta efter Kias billigare service ställe när det är fritt framm att besöka vilken som helst verkstad (auktoriserad) med mänskliga priser ? 
3Hedin bil i Ljungby tog 4000:- + några hundringar i December när jag servade min bil.
Mvh Morgan_
Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se
4För att få Kias mjukvaruuppdateringar som de kräver att man installerar för att garantin ska gälla. Dessutom tror jag det är lättare att få igenom garantiärenden om man servat sin bil på verkstaden som ska vara utföra reparationen.BorisO skrev:Varför leta efter Kias billigare service ställe när det är fritt framm att besöka vilken som helst verkstad (auktoriserad) med mänskliga priser ?
5Konstigt att det kan skilja så mycket mellan olika Hedinverkstaäder._Morgan_ skrev:Hedin bil i Ljungby tog 4000:- + några hundringar i December när jag servade min bil.
Mvh Morgan_
Är du nöjd med dem Morgan?
6Att det är. Tycker priserna kunde vara lite mer jämnt över vårat land..Svampen78 skrev:Konstigt att det kan skilja så mycket mellan olika Hedinverkstaäder._Morgan_ skrev:Hedin bil i Ljungby tog 4000:- + några hundringar i December när jag servade min bil.
Mvh Morgan_
Dock verkar det som att det skiljer ganska många kronor från verkstad till verkstad.
Jaha du jag är supernöjd med dem. Har och kommer enbart serva min bil där.
Mycket trevlig personal med dessutom.
Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
7Bor du i södra halland åk till kennets bil ängelholm bra billig kiaverkstad
8Kan bara hålla med. Hedins i Ljungby är mycket tillmötesgående och är väldigt lätta att ha att göra med. Har varit kund där även med min förra Kia_Morgan_ skrev:Att det är. Tycker priserna kunde vara lite mer jämnt över vårat land..Svampen78 skrev:Konstigt att det kan skilja så mycket mellan olika Hedinverkstaäder._Morgan_ skrev:Hedin bil i Ljungby tog 4000:- + några hundringar i December när jag servade min bil.
Mvh Morgan_
Dock verkar det som att det skiljer ganska många kronor från verkstad till verkstad.
Jaha du jag är supernöjd med dem. Har och kommer enbart serva min bil där.
Mycket trevlig personal med dessutom.
Mvh Morgan_
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
9Ska in med min KIA CEED i augusti, har knappt gått 8000 mil och nu är det dags för 12000! mila service. de vill ha 5248 kr för denna service, billigt eller dyrt?
Svampen78 skrev:Hejsan,
Jag var inne hos en handlare i södra Halland idag för att fråga vad den andra servicen till min ceed diesel -11 skulle kosta. Kundmottagaren gav mig ett pris på 6100kr, men sa att de har kampanj just nu så jag skulle få min service för bara 5500kr.
Är det verkligen så hutlöst dyrt att serva sin Kia?
Är det någon som vet en handlare som har bättre priser i södra Sverige? Vi är beredda på att åka några mil om det finns pengar att spara.
Mvh
Johan